کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ با دیوار کشی در مرز مکزیک قانون تجارت جهانی را نقض می‌کند، گفت: او به دنبال دریافت مالیات از کالاهای مکزیکی برای عملی کردن وعده‌های خود است.

«حسین رویوران» کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ایجاد دیوار بین مکزیک و آمریکا گفت: آقای ترامپ در روزهای اولیه ریاست جمهوریش اقدامات متنقاض زیادی انجام داده است. او با مجموعه‌ای از شعار‌ها به قدرت رسیده و اکنون به دنبال عملی کردن وعده‌های خود است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به آمریکا از جمله وعده‌های انتخاباتی آقای ترامپ بود.

وی با بیان اینکه ترامپ به دنبال دریافت هزینه از مکزیک برای دیوار کشی بین دو کشور است گفت: آقای ترامپ به دنبال دریافت مالیات از کالاهای مکزیکی برای عملی کردن وعده‌های خود است.

ریوران تاکید کرد: این اقدام آمریکا نقض قانون تجارت جهانی است که از طرف رئیس جمهور جدید ایالات متحده زیاد دیده می‌شود.

وی درباره اقدام دستور جدید ترامپ مبنی بر عدم صدور ویزا برای اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران خاطرنشان کرد: این  اقدام او نوعی نژادپرستی در قبال مسلمانان است و معتقدم آقای ترامپ با رفتار‌هایی که در پیش گرفته نمی‌تواند مدیریت کند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار