اهواز؛

تصمیم گیری سریع در شرایط بحرانی

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دراین شرایط باید به سرعت تصمیم‌گیری کرد، افزود: با شرایط به وجود آمده انتظار می‌رفت ادارات زودتر تعطیل می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان با بیان اینکه بحران اهواز اکنون حل شده است اما آسیب بدی به اعتماد عمومی وارد کرد، گفت: آسیبی که به اعتماد عمومی استان وارد شد به راحتی قابل جبران نیست.

  غلامرضا شریعتی با بیان اینکه مشکلات اقلیمی روزهای گذشته سبب شد ظرف یک ساعت میزان غلظت گرد و غبار از 100 به 10 هزار برسد، اظهار کرد: به دنبال گرد و غبار مشکلاتی که قابل پیش‌بینی بود ایجاد شد که می‌توانستیم شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که مشکلات کمتری ایجاد شود و مردم رنج و محنت کمتری متحمل شوند.

وی خطاب به مدیریت بحران استان بیان داشت: زمانی که مشکلات احتمالی اخطار داده شده بود ضرورت داشت ستاد بحران در آن شرایط تشکیل شود و تنها به دادن اخطار به فرمانداران بسنده نمی‌شد.

استاندارخوزستان با بیان اینکه در حوادث گذشته مانند گرد و غبار و بارش باران بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی ستاد بحران تشکیل و اوضاع مدیریت شد، تاکید کرد: زمانی که اخطار داده می‌شود باید متوجه نتایج و تبعات مسئله باشیم.

شریعتی با ابراز گله‌مندی از دلایل شرکت توزیع برق اهواز مبنی بر خارج شدن چند ترانس از مدار متذکر شد: ممکن است در شرایطی 10 ترانس از مدار خارج شود این نگران‌کننده نیست اما زمانی که جایی ایستگاه فوق توزیع است و یکباره یک منطقه را با مشکل مواجه می‌کند چرا نباید شرکت توزیع برق آن را پیش‌بینی کرده باشد.

وی خطاب به مدیر شرکت توزیع برق اهواز گفت: چرا کار شستشو را از جمعه شروع نکردید؟ چرا از طول سال و طی برنامه زمانبندی شده ایستگاه‌ها شستشو نشده بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارندگی در روز جمعه اتفاق افتاد اما روز شنبه با این بحران مواجه شدیم، یادآور شد: روز جمعه جریان ریزگردها تقریباً برطرف شد.

وی با انتقاد از اینکه خارج شدن 9 ایستگاه از مدار به اطلاع مدیریت بحران داده نشده است، توضیح داد: بنده با وجود اینکه در استان نبودم اما از طریق روابط خودم اطلاع داشتم که ایستگاه‌ها از مدار خارج شده اما به مدیریت بحران اعلام نشده بود.

شریعتی با تاکید بر اینکه مشکلات ازروز جمعه باید به اطلاع ستاد بحران داده می‌شد تا این کم‌کاری‌ها تکرار نشود و در زمان خودش پیگیری شود و نگذارند مردم رنج بکشند متذکر شد: رسیدگی به مشکلات پس از وقوع آنها سبب بیاعتمادی مردم به دولت و نظام خواهد شد.

وی با انتقاد از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری توانیر از اینکه در روز بحران برای جلسه‌ای از استان خارج شده بود، گفت: آیا جلسات تهران از بحرانی که در استان به وجود آمده بود مهم‌تر است.

شریعتی با تاکید بر اینکه دراین شرایط باید به سرعت تصمیم‌گیری کرد، افزود: با شرایط به وجود آمده انتظار می‌رفت ادارات زودتر تعطیل می‌شد.

وی بیان داشت: در این مشکل نشان دادیم به طور پیگیرانه و جدی مدیریت مناسبی نداریم و در تصمیم‌گیری‌ها دچار تردید هستیم.

شریعتی تصریح کرد: نمی‌شود جایگاه‌های استان را اشغال کنیم و به طور صحیح و مسؤولانه احساس مسئولیت نکنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: ما متولی خدمات‌رسانی و کاررسانی 5 میلیون نفر در استان هستیم و باید نشان دهیم این شایستگی را داریم.

شریعتی با بیان اینکه این مشکل اکنون حل شده است اما آسیب بدی به اعتماد عمومی وارد شده است، تاکید کرد: آسیبی که به اعتماد عمومی استان وارد شد به راحتی قابل جبران نیست.

این مسؤول در خصوص حل مشکلات دقیق پیش‌بینی ایستگاه‌های هواشناسی گفت: درصدد هستیم رادار هواشناسی استان را از آنالوگ به دوبعدی تبدیل کنیم.

شریعتی ادامه داد: در نظر داریم بخش ILS فرودگاه که اکنون فرسوده شده است را عوض کنیم که با عوض شدن آن زاویه دید از 200 متر به 250 متر در فرودگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به چهره نامناسب شهر اهواز پس از گرد و خاک از معاونت عمرانی درخواست کرد علاوه بر شهرداری از دستگاه‌های دیگر برای شستشوی معابر، پیاده‌روها و فضای سبز استفاده کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.