در حال حاضر ۴ کارخانه تولید داروی دام و طیور و ۸ شرکت توزیع در استان و زیر نظر دامپزشکی فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۴ کارخانه تولید داروی دام و طیور و ۸ شرکت توزیع در استان و زیر نظر دامپزشکی فعال هستند.

خلیل عبدی افزود: ۴ واحد درمانگاه دام کوچک نیز در استان فعالیت دارند که فعالیت آنها نیز توسط اداره کل دامپزشکی رصد می‌شود

وی از فعالیت ۵۳ داروخانه دامپزشکی در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت120 مرکز دارویی، درمانی و پیشگیری بخش خصوصی در زمینه دامپزشکی در استان فعالیت دارند.

این مقام مسئول اشتغال به امور درمانی و مایه کوبی در این واحدها را ۴۶ مرکز اعلام کرد و افزود: یک بیمارستان مجهز نیز در زمینه دامپزشکی و درمان در استان مشغول خدمت رسانی تحت نظارت دامپزشکی است.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه صنعت دام و طیور را از صنایع اصلی و تاثیر گذار در اقتصاد استان برشمرد و تصریح کرد: در راستای پیشگیری موثر و همچنین مقابله به موقع با بیماری های دام و طیور وجود مراکز متعدد حوزه دامپزشکی در استان به عنوان یک ضرورت مطرح است.

وی با اشاره به فعالیت ۴ آزمایشگاه دامپزشکی در سطح استان، خاطرنشان کرد: داروخانه های دامپزشکی استان بر اساس میزان جمعیت دام های منطقه در نقاط مختلف استان راه اندازی شده اند و داروهای مورد نیاز دام ها را عرضه می کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.