مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: 700 نفر از مددجویان زندانهای بوشهر، دشتی و دشتستان با فراگیری 76 هزار و 900 نفر ساعت آموزشهای مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی بوشهر افزود: مهارت آموزی نقشی مهم درکاهش آسیب های اجتماعی وحذف ریشه‌های مبادرت به جرم دارد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل توانمندسازی و فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای زندانیان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان زمینه را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم می آورد.

کازرونی، ارائه آموزشهای مهارتی در صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و کشاورزی، استفاده بهینه ازنیروی انسانی مددجو، به منظور اشتغال و افزایش بهره وری زندانیان درسطح جامعه، به ‌وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خودباوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی وحرفه‌ای زندانیان را از جمله هدفهای ارائه آموزشهای مهارتی در زندانها عنوان کرد.

کازرونی تاکیدکرد: داشتن مهارت درفرد ضمن توانمند سازی، کمک می‌کند تاپس از آزادی از زندان افراد به اشتغال پایدار برسند.

وی با بیا ن اینکه بیکاری ونداشتن مهارت یکی از علت های گرایش به اعتیاد، بزهکاری وخلاف است ادامه دادکرد: دراین ارتباط این اداره کل از راه عقدتفاهم‌نامه با سازمان زندانها و ستاد مبارزه با موادمخدر، نسبت به آموزش زندانیان و معتادان درمان یافته وخود معرف اقدام و به صورت میانگین بیش از 200هزار نفر ساعت درسال مهارتهای فنی و حرفه‌ای را درزندان فرا می‌گیرند.

کازرونی گفت: با توجه به اینکه آموزشهای فنی و مهارتی همراه با آموزش مسئولیت پذیری و احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه است این آموزشها منجر به ارتقای منزلت اجتماعی مددجویان می شود.

وی اضافه کرد: دادن گواهینامه مهارتی پس از کسب موفقیت در آزمونها ی پایان دوره، استفاده از مزایای گواهینامه مهارت، امکان اشتغال دربنیادتعاون حرفه آموزی وکسب درآمد درحین اجرای محکومیت، دریافت تسهیلات خوداشتغالی ازمرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان وامکان راه اندازی شغلی آبرومند پس از اتمام حبس از دیگر مزایایی این دوره هاست.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.