یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به ناهمگون بودن نام ایران در میان 6 کشور دیگر فهرست ضد مهاجرتی ترامپ پرداخت.

بوستون هرالد: شگفتی کارشناسان غربی از حضور ایران در فهرست ضد مهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه "بوستون هرالد" در گزارشی نوشت: کارشناسان و تحلیلگران غربی از این موضوع شگفت‌زده شدند که نام ایران، کشور مسلمانی که در جنگ با داعش در عراق کمک کرده، در فهرست هفت کشوری که ممنوعیت مهاجرتی درباره آنها اعمال می‌شود قرار گرفته است.

بوستون هرالد گزارش خود را در این باره این‌طور آغاز کرده است: ایران با جلوگیری از ورود شهروندان آمریکایی علاقه‌مند به ورود به این کشور واقع در خاورمیانه‌، به دستور اجرایی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، واکنش نشان داد.
مقامات تهران این اقدام ترامپ را توهین آشکار به جهان اسلام توصیف کردند.

کارشناسان معتقدند فشار ناشی از این دستور بر مردم عادی اعمال می‌شود و آمریکایی‌های ایرانی تبار را از دیدار با خویشاوندانشان در هر یک از این دو کشور منع خواهد کرد.

"ویلیام کیلور"، استاد روابط بین الملل دانشگاه بوستون، در این باره اظهار داشت: این فرمان شرایط دشوار فراوانی را برای مردم و نه دولت‌ها به بار خواهد آورد. برای من عجیب بود که چرا ایران نیز در این فهرست جا گرفت. این کشور در حال جنگ با داعش است. 

کیلور در بخش دیگری از سخنانش افزود: ترامپ کشورهایی را که تروریست‌ها از آنجا وارد آمریکا می شوند، نادیده گرفته است.

"مکس آبراهام"، کارشناس مسائل تروریستی در دانشگاه نورث ایسترن، گفت: رویکرد کلی ترامپ درباره مقابله با تروریسم، فرصت تروریست‌ها را برای حمله به آمریکا کاهش داده است. وی فکر می‌کند این اقدام ارزش خطر آزار دادن جامعه مسلمانان را دارد. 

آبراهام در ادامه افزود: سایر کشورهای این فهرست، دولت‌های ناکام هستند؛ اما ایران این طور نیست. ایران به این فهرست تعلق ندارد. این فهرست به خودی خود ایده خوبی نیست. تروریست‌ها می‌توانند از هر کشوری وارد شوند. برخی از کشورها تهدیدی علیه آمریکا بوده‌اند؛ اما در این فهرست به نام آنها اشاره نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار