یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نظام بانکی درحال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و راهکارهای بهبود شرایط بیشتر درحد حرف باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازگشایی مجدد نمادهای بانکی، سهامداران این حوزه را با شوک رو برو کرد و موجب شد تا در دقایق اولیه با زیان حاصل از افت قیمت مواجه شوند.

ریسک پذیر بودن این سهام ها خط قرمزی برای بانک های دولتی محسوب می شود تا هر چه سریع تر فکری به حال بهبود نظام بانکی کنند.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نگرانی سهامداران بانک ها اظهار داشت: نظام بانکی درحال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و راهکارهای بهبود شرایط بیشتر درحد حرف باقی مانده است و از نظر اجرایی شاهد اقدامی از سوی آن‌ها نبوده ایم.

وی در ادامه افزود: سود سپرده بالا و همچنین  نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک های زیر مجموعه و اجرای دستورالعمل‌های جدید ضربه دیگری بر بازار سرمایه محسوب می شود.

 به گفته وی، نماد بانک ملت سه شنبه هفته گذشته به تالار معاملات بورس بازگشت که منجر به افت یک هزار و 14 واحدی شاخص کل بورس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار