معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی می‌خواهند وانمود کنند که امروز آمریکا و انگلیس دشمن ایران نیست.

برخی به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند/شیطان بزرگ از عناصر خودمان برای نفوذ استفاده می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز 9 بهمن‌ماه در نشست نفوذ و جریان سلطه که در دانشکده پیامبر اعظم برگزار شد اظهار داشت: همگی مستحضر هستید که نبرد ستیز حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود و تا حق هست، باطل جولان خواهد داد به عبارتی این باطل است که با حق ستیز دارد و به مبارزه با حق برمی‌خیزد.

وی افزود: امروز همه می‌دانید که بالاترین باطل و طاغوت شیطان بزرگ، مکار پیر آمریکاست که با نظام جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارد. اگر کسی این را نبیند، کور نیست بلکه نمی‌خواهد ببیند چراکه خود عامل اوست که می‌خواهد وانمود کند که امروز ‌آمریکا و انگلیس دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نفوذ و مبارزه امروزه اَشکال مختلفی پیدا کرده و دشمن به هیچ وجه دست‌بردار نخواهد بود و هدفشان نابودی حق است. ما باید در مقابلشان ایستادگی کنیم و شعارهای حقوق بشری آنها کاملا بیرنگ شده است.

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس تمام تلاششان را برای نفوذ می‌کنند و این اقدامات را چه در جنگ سخت و چه جنگ نرم و جنگ ترکیبی به کار می‌برند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تلاش ما باید برای پیشگیری از نفوذ، تبیین و روشنگری باشد عنوان داشت: ما باید عوامل نفوذی و شیوه‌ها و شگردهای آن‌ها را بشناسیم و اثر نفوذ را کم کنیم و تلاش کنیم که جلوی نفوذ را بگیریم. برخی مواقع عامل نفوذی مانند عمروعاص است و امروز ما عمر و عاص داریم که خود عامل نفوذ است.

وی گفت: نفوذی‌ها در جنگ‌های سخت عمدتا از عوامل خودشان استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند تا نقاط آسیب‌پذیر را پیدا کرده و به اتاق فرمان جنگ سخت منتقل کنند و بگویند اینجا آسیب‌پذیر است. اطلاعات طبقه‌بندی را از جاهای مختلف جمع آوری می‌کنند و به اتاق فرمان ارسال می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نفوذی در جنگ نرم مبادرت به ارسال اطلاعات می‌کند گفت: عامل نفوذ آنجا باید فرمان لازم را بگیرد و با زبانی که قابل پذیرش باشد در آن نقطه مدنظر نفوذ و به بیان هدف و ترویج و اشاعه مطالب مورد نظر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن چه افرادی را برای نفوذ می‌خواهد عنوان کرد: آنها به دنبال فردی هستند که از جنس آن جامعه باشد و بتواند در جایگاهی قرار بگیرد که منویات را با یک قلمی که مخاطب پذیر باشد را انتقال دهد. از نیرویی استفاده می‌کنند که در رسانه‌ها، دانشگاه، مساجد، مجامع مختلف و به تبع جامعه حضور داشته باشد و با کلام و زبان آن افراد به طور کامل آشنا باشند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نفوذی‌ها می‌خواهند آمریکا را بزک کنند گفت: آنها می‌خواهند در بین ما با سخن و کلام خود دشمن را خوب جلوه دهند و می‌گویند رفتار شیطان بزرگ و اکبر نسبت به گذشته تغییر یافته است و چهره نفوذ را در ذهن ما خفیف کنند. این نفوذی که در یک جنگ به تعبیری پنهان و نرم می‌خواهد عمل کند کسی از جنس ما و از خود ماست که دشمن او را تربیت و همراه خودش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز از فرزندان برخی در بحث نفوذ استفاده می‌شود گفت: دشمن به آنها اطلاعات می‌دهد و مطالب را به آنها القا می‌کند و در بین مردم و مسئولین طوری صحبت می‌کنند که دشمن را در بین مردم و مسئولین دوست جلوه می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: آنها با این اقدام به دنبال این هستند که میان جامعه و مسئولین افترا و دوقطبی اتفاق بیفتد و مسئولین نتوانند در کنار هم قرار بگیرند. آن ها می‌ خواهند با این اقدام همه را به جان هم انداخته تا ما را از خود غافل کنند. یکی از کارهای اساسی نفوذی‌ها مشغول کردن ما به خودمان است تا از مسائل اصلی غافل شویم.

وی با طرح این سوال که ما باید در مقابل نفوذ چه کنیم افزود: اول باید به اهمیت نفوذ پی ببریم که خطرش بسیار زیاد است و خلاء قانونی و گفتمانی را پُر کنیم. نفوذی‌ها از خلاءها استفاده می‌کنند و در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها تأثیرگذار هستند. آنها از رخنه‌ها و غفلت‌های ما استفاده می‌کنند و در گزینش‌ها دست می‌برند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: نفوذی ها سعی می‌کنند تا حد ممکن چهره خودشان را با موقعیت، با افراد، با نحوه گفتمان، آرام بودن و شرایط، منصرف کنند؛ اینجاست که ما باید تا حد ممکن این خلاء‌ها را پرکرده و کمک کنیم نفوذی‌ها نتوانند از رخنه‌ها استفاده کنند.

وی با عنوان اینکه یکی از مسائل نفوذ غفلت و طمع است بیان داشت: گاهی اوقات بی‌اطلاعی و کم اطلاعی افراد عامل نفوذ است یکی از مشکلات ما فرزندان مسئولین ما هستند که برخی توجه و برخی اطلاعات لازم را ندارند. ما برخی مواقع از افراد بزرگمان، از ناحیه بستگان نزدیک و فرزندانمان مسیر زندگیمان عوض می‌شود ما باید راه نفوذ را ببندیم و خلاءها را پر کرده و به طمع‌ها توجه کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه با عنوان اینکه یکی از شگردهای دشمنان در بحث نفوذ استفاده از شهوت است افزود: دیدیم که چه کسانی به خاطر شهوت گرفتار شدند و این موضوع به خانواده و حتی حیثیت نظام لطماتی وارد می‌کند و ما در گذشته دیدیم که یک خانمی به مسئولی نزدیک شد و مشکلاتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم ما در جلوگیری از خطر نفوذ تبیین است گفت: ما باید رخنه‌ها را پیدا کنیم و راه نفوذ را در مقابل دشمنان ببندیم و به دستگاه‌هایی که باید اطلاع دهیم، اطلاع‌رسانی کنیم ما باید ببینیم که قرآن کریم در مورد نفوذ چه نسخه‌ای دارد و به دنبال آن باشیم. شیطان بزرگ در بین ما نفوذ دارد و از عناصر خودمان استفاده می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه زمانی در دولت نهم فردی در تیم هسته‌ای جاسوسی می‌کرد و دستگیر شد و گفت: آن فرد یکی از کارهایش این بود که به طرف مقابل یاد می‌داد که اگر شما می‌خواهید در مذاکرات پیروز شوید با افراد ما چگونه مذاکره کنید و آنها روی چه مسائلی حساس هستند.

وی به موضوع فتنه 88 اشاره کرد و افزود: هنوز هم برخی با وجود آنکه ضربه سنگینی به نظام وارد شد، به آسانی از کنار فتنه 88 می‌گذرند و شما ببینید که نظام با سعه صدر با این افراد برخورد کرد و برخی با عهد و جهد با آن برخورد می‌کنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار