حسین شهابی از حرف اصلی فیلمش تا پیش‌بینی از استقبال مخاطبان گفت.

حسین شهابی کارگردان «آزاد به قید شرط» که در بخش چشم انداز سینمای ایران حضور دارد؛ با اشاره به اینکه بنا به دغدغه شخصی سراغ ساخت این اثر رفته به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ایده ساخت این فیلم از سمت شخص یا جایی پیشنهاد نشده و دغدغه اصلی خودم بود که امسال شرایط ساخت آن فراهم شد.

وی درباره حرف اصلی این فیلم عنوان کرد: این اثر به برخی موضوعات دغدغه‌مند جامعه می‌پردازد و آن را دستمایه خودش برای بیان قصه قرار می دهد، اما به طور کلی زندگی، مسائل و مشکلات زندانی‌ها در زمان حبس و زندگی پس از حبس آن‌ها را نشان می‌دهد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا «آزاد به قید شرط» پتانسیل حضور در بخش اصلی جشنواره را داشت، اظهار داشت: قطعا داشت؛ البته این تقسیم بندی به بخش‌های اصلی و چشم انداز اتفاق خوبی نیست. چرا که به نظرم همه آثار حاضر در بخش چشم انداز پتانسیل حضور در بخش اصلی را دارند. از سویی این سوال مطرح می‌شود که چرا از لحاظ نمایش و نقد همه فیلم‌ها به یک شکل پیش می روند؟!

این کارگردان در پاسخ به این سوال که تا چه حد دست بازیگران برای بداهه‌گویی باز بود؛ عنوان کرد: اصولا برای نگارش فیلمنامه‌ها وقت کافی می گذارم. به شکلی که هر کلمه ای به کلمه دیگر مانند دانه های زنجیر وصل است. بدین جهت اصلا امکان بداهه‌گویی وجود ندارد و همه چیز طبق فیلمنامه پیش می‌رود.

شهابی پیش‌بینی خود را از استقبال «آزاد به قید شرط» اینگونه بیان کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته سعی کردم، فیلمی برای مردم و در خور شعور آن‌ها بسازم. امیدوارم در اکران با استقبال مواجه شود.

وی افزود: اگر فیلمساز از ته دل و با تمام وجود فیلمی بسازد که از لحاظ محتوا، مضمون، ساختار و ... مردم را مد نظر قرار دهد، موفق خواهد بود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار