به مناسبت دهه فجر پرده‎خوانی انقلاب اسلامی در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اصغر گروسی مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان فارس از اجرای پرده‎خوانی انقلاب اسلامی در حرم شاهچراغ(ع) به مدت ۱۰ روز خبر داد.

گروسی افزود: این برنامه که با هدف معرفی انقلاب اسلامی در دهه فجر صورت می‎گیرد به 10 واقعه مهم قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‎پردازد.

وی ادامه داد گفت: در مجموع 8 پرده خوانده می‎شود که 3 واقعه آن مربوط به مبارزات انقلاب اسلامی در شیراز و 2 پرده هم مربوط به بعد از انقلاب است.

گروسی بیان کرد: موضوع شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر دو پرده‎ای است که به روایت حوادث مهم بعد از انقلاب اسلامی می‎پردازد و نویسندگی و اجرا نیز توسط خودم انجام می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه از روز 12 بهمن تا 22 بهمن ماه ادامه دارد و یکی از اهداف اجرای این موضوع بیان مسائل انقلاب اسلامی با استفاده از هنر پرده‎خوانی به مردم و به ویژه نسل جوان است.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان فارس تصریح کرد: هنرهایی نظیر پرده‎خوانی و تعزیه‎خوانی در گذر زمان مورد غفلت واقع و به تدریج به هنر موزه‎ای تبدیل شده است، استفاده از این قالب‎ها با موضوعات روز و متناسب با آن می‎تواند این هنر را احیا کند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار