با حضور معاونین استاندار گازرسانی به دو روستاهای دارسینوئیه ودهخانی با اعتبار 8میلیارد ریال آغاز شد.

گازرسانی  دارسینوئیه ای ها را خوشحال کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی روستاهای دارسینوئیه و دهخانی با حضور معاون سیاسی استاندار و معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در مسجد امام حسین(ع) روستای دارسینوئیه برگزار شد.

مجید ابراهیمی دهیار دارسینوئیه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این روستاها گفت: دهیاری روستاهای دارسینوئیه و دهخانی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده و قبل از آن دهیاری نداشت.

وی با اشاره به اینکه جاده بین دو روستا به طول هزار و 700 متر آسفالت و با اعتبار 315میلیون تومان احداث شده است افزود: مخزن بتنی آب روستا با ظرفیت 200 متر مکعب ساخته و به شبکه آبرسانی روستا متصل شده است.

ابراهیمی امکان استفاده از 4 شبکه تلویزیونی و ساخت 6 چشمه سرویس بهداشتی برای گردشگران و لایروبی قنات های خشکیده را از دیگر اقدامات انجام شده در این روستاها ذکر کرد وگفت: امروز کتابخانه و موزه مردم شناسی روستا با اعتبار 120 میلیون ریال با مرمت وبازسازی و تغییر کاربری حمام سنتی دارسینوئیه به بهره‌برداری رسید که امیدواریم در بودجه های موزه های میراث فرهنگی نیز توجهی به این موزه زیبا بشود.

دهیار دارسینوئیه  تصریح کرد: آنتن‌دهی نامناسب موبایل، نبود سامانه دیجیتال برای فرستنده صدا وسیما، وجود سگ‌های ولگرد و نیاز به لایروبی قنوات از دیگر مشکلات مردم روستا است.

سیف‌اللهی معاون عمرانی استاندار نیز دراین مراسم گفت: طبق تعهد مخابرات شهرستان ارتقا آنتن دهی موبایل از50درصد به 100درصد به زودی محقق می شود.

وی در مورد اراضی ملی در محدوده این دو روستا نیز اظهار کرد: کسانی که قبل از تشکیل دهیاری ساخت و ساز داشته ویا مالک زمین هستند سختگیری نمی‌شود و برای خریداری انشعاب گاز خود نیز مشکلی ندارند و کسانی که ندانسته زمین را تصرف کردند با کمک بنیاد مسکن زمین ها از آنان خریداری می شود.

 آسفالت جاده دارسینوئیه با زیرسازی 3400متر مربع و آسفالت 2300متر و نیز گازرسانی به دو روستا با اعتبار 8میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاح شده بود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار