مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از توافق فعالان گردشگری استان اصفهان و کشور ارمنستان جهت تشکیل کمیته مشترک توسعه گردشگری این استان با کشور ارمنستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در جلسه ای که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و رئیس سازمان گردشگری و فعالان گردشگری کشور ارمنستان همراه با فعالان گردشگری ایران و ارمنستان در هتل آوین اصفهان برگزار شد، فریدون الهیاری اظهارداشت: با توجه به این که گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و فرهنگی ایران و استان اصفهان به شمار می رود، لذا تمامی برنامه ریزی های خود را در راستای توسعه استان بر این مبنا قرار داده ایم.
وی به مشترکات فرهنگی میان ایران و ارمنستان اشاره کرد و افزود: هزاران سال است که میان ایران و ارمنستان ارتباطات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترده ای برقرار است و در این میان حضور ارامنه در اصفهان در عصر صفوی باعث رونق و شکوفایی اقتصاد ایران در آن عصر گردید.
مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: امروزه در دو حوزه شهری و روستایی هموطنان ارامنی در استان اصفهان بیش از چهار قرن است که زندگی می کنند به گونه ای که شهرک جلفا در اصفهان در عصر صفویه بنیان نهاده شد و مسکن رامنه تاجر گردید. همچنین با حضور هموطنان ارمنی کشاورز در مناطق روستایی غرب استان همچون فریدن و روستاهایی همچون «زرنه» ما هم اینک شاهد میراثی غنی از ایام حضور هموطنان ارمنی در استان اصفهان هستیم.
در ادامه این نشست «میخک آپرسیان» رئیس سازمان گردشگری کشور ارمنستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دومین حضورش در اصفهان تأکید کرد: حضور در اصفهان همواره برای من و دوستان خاطره انگیز است، زیرا در اصفهان نصف جهان بسر می بریم و معتقدیم با وجود اصفهان حرفی در حوزه گردشگری برای سایر مناطق باقی نمی ماند.
در این نشست دوستانه که با حضور تنی چند از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان ارمنستان و اعضاء هیئت مدیره اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان همراه بود آپرسیان خطاب به فعالان گردشگری اصفهان تأکید کرد: با لغو ویزای سفر ایرانیان به ارمنستان شرایط برای توسعه گردشگری دو کشور و به ویژه شهر تاریخی اصفهان مهیا شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه این نشست تأکید کرد: بعد از اظهار نظر فعالان گردشگری کشور ارمنستان و فعالان گردشگری کشور ارمنستان و فعالان استان اصفهان توافق گردید تا با نظارت نهادهای دولتی کشور ارمنستان و سازمان میراث فرهنگی، اتحادیه انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان و فعالان گردشگری کشور ارمنستان به ویژه انجمن دوستی ایران و ارمنستان کمیته ای مشترک را جهت برنامه ریزی در راستای تهیه بسته های مشترک سفر ویژه اصفهان و ایروان همچنین شهر تاریخی «گومری» در کشور ارمنستان و شهر تاریخی اصفهان باشیم.
وی تصریح کرد: فعالان گردشگری از ماه بهمن آماده تهیه بسته های مشترک سفر میان اصفهان و ارمنستان هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار