رویترز در مطلبی به بررسی پیامد‌های برکسیت و ریاست جمهوری ترامپ برای صنعت مهندسی آلمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رئیس انجمن مهندسی مکانیک آلمان در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی گفت مهندسان این کشور معتقدند انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و نیز تصمیم انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا تاثیری بر کسب‌وکارشان نخواهد داشت.

"کارل مارتین ولکر" – رئیس این انجمن -- در مصاحبه‌ای گفت: "به نظر نمی‌رسد صنعت مهندسی در کانون توجه دونالد ترامپ باشد و همچنین ما انتظار نداریم در کوتاه‌مدت موانع بزرگی بر سر راه تجارت ایجاد شود."

وی افزود: "یک دلیل این است که در بازار رقابتی، تقریبا هیچ شرکت آمریکایی وجود ندارد که محصولات ما را تولید کند."

آمریکا مهم‌ترین بازار برای صادرات تولیدات مهندسان آلمانی است. واشنگتن نزدیک به 11 درصد (معادل 19.1 میلیارد دلار) از محصولات صادراتی مهندسان آلمانی را وارد می‌کند.

این انجمن در ماه دسامبر با اشاره به تردید‌ها درباره آینده کسب‌و‌کار در آمریکا و چین، اعلام کرده بود انتظار می‌‍رود در سال 2017، رشد اقتصادی به کندی پیش رود.

این گروه صنعتی که شرکت‌های بزرگی مانند زیمنس و هزاران شرکت کوچک‌تر دیگر از اعضای شناخته‌شده آن هستند، پیش‌بینی کرده است فروش تولیدات صنعتی از 220 میلیارد یورو در سال 2016، به 224 میلیارد یورو در سال 2017 افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار