معاون تولید سازمان برنامه و بودجه، از طرح دولت برای جایگزینی تاکسی های فرسوده با آورده نقدی ۴.۵ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پورمحمدی معاون تولید سازمان برنامه و بودجه امروز در مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور با محصولات ایران خورو با اشاره به اینکه در طرح گذشته‌ای که به منظور فروش خودرو مصوب شده بود در قالب وام خودرو توانستیم 130 هزار دستگاه را به فروش برسانیم، اظهار داشت: آن طرح با موفقیت به پایان رسید در طرح نوین دیگری ما ضعف‌های طرح‌های قبلی را مورد بررسی قرارداده و به طرح جایگزین خودروهای فرسوده دست پیدا کردیم.
 
وی با بیان اینکه کل تاکسی‌های فرسوده در آن مقطع 90 هزار دستگاه بوده است، گفت: افزود: اولین مزیت این طرح این است که موضوع محیط زیست در کانون توجه قرار گرفته است در طرح وام خودرو بیشتر اولویت تولید بود اما اینجا موضوع اساسی حفظ محیط زیست است.
 
معاون تولید سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در اسفندماه 94 حدود 725 هزار تن آلایندگی در کشور شناسایی شده است، گفت: 85 درصد از حجم این آلودگی ناشی از آلاینده‌های متحرک است. برهمین اساس سهم تاکسی‌ها 15 درصد با رقم 110 هزارتنی است که برای رفع این موضوع به فکر طرح جایگزین خودروهای فرسوده افتادیم.
 
وی اضافه کرد: براساس مذاکرات انجام شده در این طرح هریک از بانک‌های ملت، پارسیان و تجارت 30 هزار دستگاه خودرو را عهده دار شده اند ، دولت هم 5 میلیون تومان هزینه این طرح را متقبل شده و ایران خودرو نیز 500 تومان از اسقاط این خودرو را خود پرداخت می‌کند. برهمین اساس آورده یک نفر برای طرح جایگزینی خودروی فرسوده 4.5 میلیون تومان است که با اضافه شدن وام 20 میلیون تومان و کمک 5 میلیون تومانی دولت در مجموع مدل مالی این طرح 30 میلیون تومان درنظرگرفته شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
من راننده تاکسی مدل 86 در اراک هقته قبل اقدام کردم در صورتی بود که من امادگی نداشتم فکر نمیکردم که کمتر از 15 سال بخوان سقف بزنن اینکه ده سال شده خوبه خوب بیشتر از اینهم تاکسی با اینهمه کارکرد که نمیتونه کارکنه ولی من قبلا اطلاع نداشتم که بخوام مابقی پول رو پس انداز کنم دوم درامد کم تاکسی در شهر اراک که یک سوم تهرانه بسیار پایین یعنی روزی 60 هزار تومن که بنزین و بقیه اصلحلاک ازش باید کم شه سومن مراحل بسیار سخت و خسته کننده راننده تاکسی قشر بسیار ضعیفیه خیلی از اشخاص کاری که سودی براشون نداشته باشه انجام نمیدن حتی دیدم که ضامن برادر خودش که کارمنده و مشکلی در پراخت به هیچ عنوان نداره نشده حالا باید راننده دوتا ضامن بیاره اونم من خوشبختانه از عهده اقساط قبل برامده بودم الان هیچ وامی نداشتم امروز ضامن ها رو بردم بانک با کلی دردسر که از سر کار بیاد حالا بانک میگه دو روز دیگه بیا اینها واقعا برام غیر قابل تحمله و مراحل بسیار سخت تا گرفتن خودرو که برای همه با توجه به یکسری شرایط تبعیض زیادی هست راننده هست که ده روزه کارش انجام میشه خودروش رو میگیره و راننده دیگه بدون هیچ مشکل قانونی تا بیش از یک ماه هنوز داره میدووه و اینکه بانک تاکسیرانی و نمایندگی خودرو باهم مشکل دارن حالا رییس بانک علاوه بر این میگه تا دو روز دیگه ما. برای وام قرارداد داریم. بعدش مقدار سود بسیار بالا 16 درصد اونم برا تاکسی که کارش اینه یا اینهمه مشکل امیدوارم شرایط برا کسی که خودرو عمومی داره میخره خیلی جالب و نگران کننده حتی برا بقیه تعریف میکنم اونا هم متعجب و عصبانی میشن کجا دنیا قیمت تاکسی با خودرو شخصی یکیه یا شرایط وام برا خیلی اشخاص بهتره با سود کمتر و راحت تر ولی راننده تاکسی که خودرو وسیله کارشه عجیبه. که تا الان تازه اینجوریه میشد حتی روز تحویل خودرو رو موقع ثبت نام مشخص کرد وام هم که وامصبت.
آخرین اخبار