فرماندار بوشهرگفت: در برجام قرار نیست یک نفر برنده و یک نفر بازنده باشد بلکه اصل در برجام بر مبنای برد- برد است.

برجام حقوق ملت ایران را درعرصه بین الملل تثبیت کرد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس جمشیدی افزود: عده‌ای به قانون همه یا هیچ در کشور اعتقاد دارند این در حالی است که مردم خیلی آن را نمی پسندند.

فرماندار بوشهر گفت: به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای بعنوان یکی از موضوع هایی که خطری جدی برعلیه ایران در عرصه بین الملل تلقی می شد ، از وعده های دولت تدبیر و امید بود.

جمشیدی اظهار کرد: این مهم با هدایت های رهبر معظم انقلاب، تدبیر دولت و تلاش تیم مذاکره کننده با وجود سختی و چالشی بودن گفت وگوها ولی تلاش دولت به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: گفت و گوهای هسته ای با وجود همه سختی ها و حضور شش کشور برتر دنیا به نتیجه رسید و در مجلس تصویب و به صورت قانون درآمد و مورد تائید شورای عالی امنیت ملی و با تعیین هیات نظارت بربرجام از سوی رهبر معظم انقلاب به امضا رسید.

جمشیدی گفت: با برجام هفت قطعنامه و 14 بیانیه برعلیه جمهوری اسلامی در شورای امنیت راجع به حقوق هسته ای ایران پاک شد.

به گفته جمشیدی برجام ثابت کرد هدف ایران از دستیابی به انرژی هسته ای ساخت بمب و سلاح هسته ای نیست بلکه رسیدن به انرژی پاک است.

وی یادآور شد: علاوه براین فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم استفاده از سلاح هسته ای بعنوان بالاترین سند به شمار می رود که حتی اگر برجام هم به نتیجه نمی رسید بعنوان فصل الخطاب و منشور حقوقی مورد قبول و عمل است.

وی برداشتن تحریمها از کشتیرانی، بیمه، خرید هواپیما، تجهیزات، قطعات،صدو نفت و انرژی را از دیگردستاوردهای برجام ذکر کرد.

فرماندار بوشهر با اشاره به صادرات 500 هزار بشکه ای نفت قبل از برجام گفت: با برجام امروز ایران موفق به تولید روزانه دو میلیون و 900 هزار بشکه نفت وحفظ سهمیه خود دراوپک شده است.

وی گفت:اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در داشتن انرژی و تاسیسات هسته ای با وضعیت بهتر و کیفیت بالاتربا تعهدات بین المللی که کشورهای دیگر نسبت به ما خواهند داشت از دیگر آثار برجام است.

جمشیدی یادآور شد: کاهش ریسک و انجام سرمایه گذاریهای مختلف، ورود هیاتهای اقتصادی، میزان حجم سرمایه گذاری خارجی، قراردادهای نفتی میدانهای مشترک و خرید تجهیزات مربوط به فازهای پارس جنوبی از دیگر دستاوردهای برجام است.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه دارو و تجهزات پزشکی نیز پس از برجام امروز دولت با قطع دست واسطه ها نیاز کشور را تامین کرده است.

جمشیدی در خصوص برخی بدعهدی ها افزود: دربرجام طرف مقابل ایران تنها آمریکا نیست و برهمین اساس در راستای برجام کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا به تازگی چند مورد از تحریمها برعلیه ایران را لغو کرده اند.

فرماندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انضباط مالی، کوچک کردن حجم و چابک کردن دولت از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید در این مدت بوده است.

وی یادآور شد: با وجود همه تحریم های ظالمانه دولت تلاش کرد از کمترین امکانات موجود بیشترین بهره وری را داشته باشد.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: دولت یازدهم درحالی تشکیل شد که کشور با تورم بالای 40 درصد، خزانه خالی ، وجود تحریمها و تهدیدهای بین المللی ،اجرا نکردن درست قوانین، نبود نظم و انضباط مالی و مشکل پرداخت یارانه ها به لحاظ نبود درآمد مناسب روبرو بود.

جمشیدی گفت: بعد از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم تثبیت وضعیت اقتصادی در کلان کشور و رسیدن به رشد اقتصادی بالای پنج درصد، بازگشت به اجرای اصل حاکمیت قانون، ایجاد نظم و انضباط مالی در تمام سیستم دولت با رویکرد صرفه جویی، مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت در انجام امور از جمله دستاوردهای این دولت به شمار می رود.

وی یادآورشد: اجرای قانون سلامت اداری و مقابله با فساد، اجرای منشور حقوق شهروندی، توجه به آسیبهای اجتماعی و تشکیل شورای اجتماعی، تکریم ارباب رجوع، امنیت و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های دولت یازدهم در این مدت بوده است.

وی در خصوص مبارزه با فساد با تاکید بر یافتن علتها در بررسی فساد اداری و مالی افزود: ناقص بودن و یا نداشتن قانون در این زمینه، وجود راه فرار برای کسانی که عاملا و عالما به دنبال فساد هستند و یا روشن و شفاف نبودن مقررات و امکان برداشت و تفسیر مختلف از قانون از جمله مشکلات دراین خصوص است.

جمشیدی تصریح کرد: یک دستگاه و یک قوه به تنهایی توان برخورد با فساد را ندارد و همکاری و تعامل سه قوه برای رویارویی با فساد ضروری است.

وی در خصوص حقوقهای نامتعارف نیز گفت: قوه مجریه در بحث حقوقهای نامتعارف به خوبی با متخلفان برخورد کردو در این راستا حقوقهای دریافت شده را به بیت المال بازگرداند و متخلفان را عزل کرد.

جمشیدی گفت: دولت در برخورد با فساد اراده جدی دارد و برهمین مبنا در شورای حقوق و دستمزد بیشترین دریافتی مدیران را تعیین و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه یکسان سازی قوانین انجام نشود وتفاوتهای فاحش دستمزدها و حقوق در سیستم اداری باشد شاید مقابله با فساد به نتیجه مطلوب نرسد.

فرمانداربوشهر گفت: دولت با ایجاد زمینه لازم برای دسترسی مردم به اطلاعات حوزه های اداری، ایجاد شفافیت در پرداختها و اجرای قوانین و بازرسی به دنبال ریشه کن کردن فساد است.

وی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی کشور نیز یادآور شد: تا قبل ازبرجام به لحاظ تحریمها امکان نوسازی و بازسازی ناوگان هوایی کشور وجود نداشت ولی بعد از آن این زمینه فراهم شده و امروز امکان استفاده از تجهیزات و هواپیماهای روز دنیا برای کشور وجود دارد.

وی استفاده از ناوگان هوایی مجهز به تکنولوژی روز، وجود ایمنی در پروازها و تقاضای سفری ایمن را حق مردم دانست.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.