در پی موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه در شهر حلب، فعالیت قطارهای این شهر از ایستگاه جبرین به بغداد آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه، از آغاز حرکت و فعالیت قطارهای شهر حلب در پی پیروزی‌های اخیر و برقراری امنیت و ثبات در مسیر ایستگاه جبرین به ایستگاه بغداد خبر داد.
 
موسسه امور خطوط راه‌آهن سوریه از وجود 40 نقطه آسیب‌دیده و جمع‌آوری 330 بمب کارگذاشته شده در امتداد مسیر این خط‌آهن خبر داد و افزود ترمیم و بازسازی نقاط آسیب دیده در مدت زمان کوتاه 20 روزه انجام شد.
 
نجیب فارس، مدیر کل موسسه خطوط راه آهن سوریه، نیز اعلام کرد روزانه 4 سفر بین ایستگاه‌های راه‌آهن بغداد و جبرین صورت خواهد گرفت و هربار حدود 600 مسافر جا به جا خواهند شد.

از سوی دیگر، مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم در 24 ساعت گذشته شش عملیات بشردوستانه در سوریه انجام داده و کمک‌های خود را در اختیار بیش از چهار هزار غیرنظامی قرار داده است.
 
این مرکز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ساکنان شهر حلب سوریه در 24 ساعت گذشته بیش از سه تن نان و 1500 تن وعده غذایی گرم دریافت کرده‌اند و در مجموع این کمک‌ها در اختیار چهار هزار و 300 غیرنظامی در سوریه قرار داده شده است.
 
در این بیانیه آمده است این مرکز روسی همچنان به فعالیت برای برقراری صلح در سوریه و حمایت بشردوستانه از شهروندان این کشور ادامه خواهد داد.
 
غیرنظامیان در سوریه همچنان از کمک‌های پزشکان روسیه بهره مند می‌شوند و در 24 ساعت گذشته بیش از 130 غیرنظامی در استان حلب از این کمک‌ها استفاده کرده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار