همدان؛

توزيع بيش از يك هزار بسته حمایتی بین اقشار آسیب‌پذیر

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از توزيع يك‌هزار و 396 بسته حمایتی سبد کالایی بین اقشار آسیب‌پذیر ملایر از محل موقوفه مرحوم سیف‌الدوله طي ايام دهه فجر خبر داد.

توزيع بيش از يك هزار بسته حمایتی بین اقشار آسیب‌پذیر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام حسین قبادی اظهار کرد:‌ در این ایام یک‌هزار و 396 بسته حمایتی سبد کالایی بین اقشار آسیب‌پذیر ملایر از محل موقوفه مرحوم سیف‌الدوله توزیع می‌شود.

وی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش که یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، اولین محموله مواد غذایی توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تهیه شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه ارزش تقریبی این محموله 2 میلیارد ریال است، افزود: این بسته‌های حمایتی شامل برنج، گوشت، ماکارونی، روغن، رب گوجه فرنگی، قند و پنیر است.

وی وقف را صدقه جاریه دانست و تاکید کرد: این بسته‌های حمایتی و کمک معیشتی از ابتدای دهه فجر در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام قبادی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی جامعی از اقشار مختلف زیر پوشش نهادهای حمایتی در سطح شهرستان ملایر تهیه و در اداره اوقاف و امور خیریه جمع‌آوری شده که این بسته‌ها در بین این افراد توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف، یکی از مهمترین مظاهر احسان و نیکوکاری و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی است گفت: شهرستان ملایر از نظر موقوفه بودن رتبه نخست در سطح استان همدان را داراست و شادروان سیف‌الدوله یکی از بزرگترین واقفان ملایری است که وقف‌های مهمی را در زمینه‌های مختلف به یادگار گذاشته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه مرحوم سیف‌الدوله در زمینه درمانی، آموزشی و فرهنگی وقف‌‌هایی به ثبت رسانده است، افزود: بخشی از این بسته‌های حمایتی براساس نیت واقف در بین نیازمندان روستاهایی که در وقف‌نامه واقف خیراندیش مرحوم سیف الدوله تعیین شده ، توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ الهی وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز جامعه را حل کند، ادامه داد: وقف‌های جدید باید نسبت به نیازهای روز اجتماع صورت گیرد، تا نیازهای جامعه را برطرف کند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.