23 مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان فعال است که دارای وضعیت مطلوبی است.

عباس نیک‌پورکارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: با بیان اینکه در حال حاضر تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان وضعیت خوبی دارد و چرخه نظارت کامل است،گفت:دامپزشکی بر تولید بوقلمون و شترمرغ نیز نظارت دارد.

وی افزود:پس از لیبل‌گذاری و بسته‌بندی خوب بهداشتی،استقبال از عرضه این فرآورده‌ها در داخل و خارج استان افزایش یافته و عرضه گوشت شتر مرغ با کمبود مواجه است.

عباس نیک پور گفت:پس از لیبل‌گذاری،بسته‌بندی مناسب و تولید بهداشتی گوشت بلدرچین و تخم آن،عرضه و فروش با استقبال مواجه و موجب اشتغال‌زایی شده است.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان افزود: تولیدکنندگان تخم‌مرغ ملزم به درج تاریخ تولید و انقضا هستند و مصرف‌کنندگان، در صورت عدم وجود این مشخصات، از خرید محصول خودداری کنند.

وی گفت:شیر و فرآورده‌های خام لبنی از دیگر محصولات مشمول نظارت‌های بهداشتی این اداره تا زمان تحویل به کارخانه هستند و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی مسئول نظارت آن است.

نیک پور کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور را از دیگر نقاط نظارتی این اداره عنوان کرد و افزود: این کارخانه‌ها از مرحله ورود مواد اولیه تحت نظارت هستند و آزمایش‌های متفاوتی روی این مواد برای اطمینان از صحت آن‌ها و عدم وجود آلودگی انجام و پس از آن اجازه ترخیص کالا صادر می‌شود.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اظهار کرد:میزان مکمل‌ها، ویتامین‌ها و مواد افزودنی، لیبل‌گذاری، نشان‌گذاری،حمل‌ونقل و استاندارد سازی مورد نظر و تأکید دامپزشکی است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار