سرپرست حفاظت محیط زیست کلات گفت: صیادان شبانه پرندگان وحشی کلات دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسی غلام زاده افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست کلات در حین پایش شبانه مناطق، یک گروه شکارچی را در ارتفاعات بابا رمضان (دره گلبوته) دستگیر کردند.

وی گفت: با شنیدن صدای شلیک گلوله به محل عزیمت و با همکاری و مساعدت فرمانده پاسگاه انتظامی لایین،شکارچیان را هنگام بازگشت از ارتفاعات در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرپرست حفاظت محیط زیست کلات افزود:در جریان بازرسی با رعایت حقوق شهروندی از متخلفان دو قبضه سلاح قاچاق(یک قبضه اسلحه تک لول ویک قبضه اسلحه دولول)،هشت عدد فشنگ ساچمه،لاشه یک قطعه تیهو وسایر ادوات شکار و صیدکشف و ضبط شد ومتهمین طبق دستور مقام قضایی به بازداشتگاه منتقل شدند .

غلام زاده گفت: متهمان علاوه بر پرداخت دو میلیون ریال بابت ضرر وزیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار یک قطعه تیهو ، به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی طبق بند الف ماده 11قانون شکار و صید و براساس بند الف ماده 6قانون(مجازات قاچاق اسلحه و مهمات ودارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز)به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کلات از شهروندان خواست که با توجه به هجوم جانوران وحشی در فصل زمستان به مناطق مسکونی،باحیوانات مهربان باشند و از شکار جانور وحشی پرهیز و هرگونه تخلف شکار و صید را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.