مام جمعه موقت یاسوج گفت: نقش برخی اعراب در بحران سوریه منافقانه است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ امام جمعه موقت یاسوج در خطبه اول با بیان اینکه سرزنش کردن مومن، سبک شمردن مومن و تحقیر مؤمن و اهانت به این چنین فردی و آزار دادن مومن از گناهان کبیره است.

حسینی صدر اضافه کرد: خداوند در آیات زیادی از قرآن جایگاه مومنین را تحکیم کرده است و هر کس به ولایت و مولا بودن خداوند اعتقاد دارد، هیچ‌گاه مومنین را دچار و سبک نمی‌شمارد.

وی با بیان اینکه خداوند مؤمنین را در زمره خود و پیامبران می‌داند، تأکید کرد: عزت مؤمن مانند عزت خدا و پیامبر اسلام است.

این خطیب جمعه با بیان اینکه خداوند ارزشمندترین موجودات را مؤمنین می‌داند، بیان کرد: خداوند به خوبی در قرآن از فرشتگان خواسته که در مقابل مؤمنین فروتنی کنند.

حسینی‌صدر به فرمایش خداوند نسبت به پیامبران در خصوص مومنین اشاره کرد و متذکر شد: برترین معامله این است که خداوند با مؤمنین وارد معامله می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند.

امام جمعه موقت یاسوج تبیین کرد: خداوند برای مؤمنین و حریم آن‌ها چارچوب‌های قائل شده و دیگران حق ندارند از این حریم‌ها خارج شوند.

وی به روایتی تکان‌دهنده در خصوص استهزای مومنین اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در قیامت اهل استهزا می‌آیند و از آن‌ها سؤال می‌شود که چرا مؤمنین را مسخره کردید و مأمور در را باز می‌کند و به استهزا‌کنندگان می‌گوید که وارد شوید آن گاه به سرعت این درب بسته می‌شود و چند مرحله این کار انجام می‌شود و این قدر تحقیر و سبک می‌شوند تا بفهمند که چرا مؤمن را در این دنیا مسخره کرده‌اند.

حسینی‌صدر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب و ورود تاریخی امام به کشور اشاره و عنوان کرد: این دهه مانند دهه عاشورا برای همیشه ماندگار است.

وی با تسلیت شهادت آتش‌نشانان در حادثه غمبار پلاسکو، گفت: آن‌ها دلاورانه به کمک هموطنان شتافتند و شهادت بالاترین دستمزدی بود که دریافت کردند.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با اشاره به برخی دیگر از رویدادهای اخیر، اظهار کرد: امام و رهبری همواره معتقد بوده‌اند که مشکل غرب به فقدان معنویت برمی‌گردد.

حسینی‌صدر در ادامه به کمک به عتبات عالیات اشاره و مطرح کرد: استان‌های مختلف برای ساخت عتبات، گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفته‌اند، اما تنها استانی که در این کار هیچ سهمی ندارد، استان کهگیلویه و بویراحمد است، در حالی که استانی تمام شیعه هستند.

وی به بازگشایی ستاد عتبات عالیات در استان اشاره کرد و افزود: از صدا و سیما و رسانه‌ها می‌خواهیم که نسبت به فرهنگ‌سازی این موضوع کمک کنند.

امام جمعه موقت یاسوج به درس‌های گرفته شده در حادثه پلاسکو اشاره و بیان کرد: باید مردم و مسؤولان از این پس قدر آتش‌نشانی بدانند و باید این قشر خدوم بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایثارگری تنها مربوط به دفاع مقدس نیست، افزود: به عیان دیدیم که کار آتش‌نشانان مانند رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

این خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه برای ایمن‌سازی نباید از هزینه کردن فرار کنیم، تصریح کرد: اخطارها باید مورد توجه قرار گیرد و مردم نیز به این هشدارهای کارشناسان بیش از پیش توجه کنند و همچنین نباید اجازه دهیم که دشمنان از این حوادث بهره‌برداری سیاسی کنند.

وی در ادامه به اجلاسیه سه‌جانبه در آستانه قزاقستان اشاره کرد و گفت: کشوری که به صورت صادقانه در موضوع سوریه وارد شد و اجازه نداد که به مردم مسلمان این کشور ظلم شود.

حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه همه به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور جمهوری اسلامی در مورد سوریه هیچ تصمیمی نمی‌توان گرفت، افزود: حرف جمهوری اسلامی همواره این است که باید با پدیده زشت تروریسم مخالفت کرد.

وی به نقش منافقانه برخی کشورهای عربی در موضوع سوریه اشاره و تشریح کرد: نقش منافقانه آنها کاملاً در برابر نقش صادقانه جمهوری اسلامی است، چراکه به دنبال تجزیه سوریه و همکاری با رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه موقت یاسوج به خواسته‌های جمهوری اسلامی در خصوص سوریه اشاره کرد و افزود: همان چیزی که در خصوص فلسطین از اول انقلاب خواست جمهوری اسلامی بوده، امروز در مورد سوریه هم صدق می‌کند.

وی به تظاهرات علیه ترامپ در آمریکا اشاره کرد و با اشاره به چرایی موضع‌گیری علیه ترامپ در جهان، اظهار کرد: یکی از دلایل به اظهارنظرهای ترامپ برمی‌گردد که برای مثال مخالف افزایش حداقلی کارگران است و اعتقاد دارد باید کمتر از ثروتمندان مالیات گرفته شود.

حسینی‌صدر به شکل‌گیری کابینه ترامپ اشاره کرد و افزود: ترامپ این گونه که معلوم است کابینه خود را از سرمایه‌داران برگزیده است و همه یک حادثه را پیش‌بینی می‌کنند.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.