نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری جمهوری اسلامی ایران در عمان از دریا و کشتیرانی به عنوان محورهای توسعه و همکاری 2 کشور ایران و عمان خبر داد.

دریا و کشتیرانی محور توسعه و همکاری
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحسین خدری اظهار داشت: در رویکرد جدید ایران و عمان، دریا و کشتیرانی به عنوان محورهای مشترک همکاری‌های این دو کشور مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان عنوان کرد: توتونچی و بخت ور وابسته اقتصادی سفارت ایران با حضور در غرفه شرکت کشتیرانی راه ابریشم دریایی، از نزدیک با مسائل و مشکلات حمل‌و‌نقل و موارد گمرکی دو کشور آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت خدری جهان دریا تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران که از طریق سفیر کشورمان عنوان شد، نشان می‌دهد که دریا و کشتیرانی محور توسعه و همکاری دو کشور ایران و عمان است که پایداری خط کشتیرانی نقش و اهمیت فراوانی در این توسعه دارد.

وی افزود: پس از ایجاد خط مستقیم کشتیرانی با حمایت وزارت صنعت و معدن و تجارت از بخش خصوصی فعال، تحرک مناسبی در تجارت بین دو کشور پیش آمده که می‌تواند زمینه رشد بسیار خوبی را فراهم آورد.

نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان افزود: با حمایت سازمان توسعه تجارت و هدایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط و پیگیری جدی و مکرر وزیر بازرگانی و صنایع عمان، سرویس کشتیرانی ایران به عمان و خدمات حمل‌و‌نقل دریایی توسعه و از دو سرویس در ماه به ٤ سرویس منظم ارتقاء پیدا می‌کند.

خدری ادامه داد: به زودی شاهد ارائه خدمات جدیدی در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی بین دو کشور ایران و عمان هستیم که با علم به این موضوع، تجارعمانی در نمایشگاه با حضور در غرفه ایران از دقت و توجه سفارت و دولت جمهوری اسلامی ایران به موضوع حمل‌ونقل دریایی تشکر کرده و تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.