امام جمعه برازجان:

در اجلاس آستانه، امریکا حق رای و اثرگذاری مستقیم ندارد

امام جمعه برازجان: در اجلاس آستانه شاهد کوتاه شدن دست امریکا از میدان‌داری اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای هستیم امام جمعه برازجان گفت: در اجلاس آستانه، امریکا حق رای و اثرگذاری مستقیم ندارد بلکه تنها در سطح سفیر به صورت ناظر حضور پیدا می‌کند که این خود نشانی بر کوتاه شدن دست امریکا از میدان‌داری اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای است.

در اجلاس آستانه، امریکا حق رای و اثرگذاری مستقیم ندارد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: علی‌رغم تعریض و دو بانده‌کردن جاده‌ها و ایجاد اتوبان‌های مناسب، متاسفانه شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای در استان بوشهر هستیم که معمولا منجر به فوت یا معلولیت می‌شود.

وی اضافه کرد: دلیل عمده این تصادفات، عدم رعایت مقررات ایمنی از جمله نبستن کمربند، سبقت و سرعت غیر‌مجاز، استفاده از تلفن همراه در کنار رفع نشدن بخشی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای است.

مصلح تصریح کرد: انتظار می‌رود با رفع این نقاط حادثه‌خیز و با آموزش‌های گسترده رسانه‌ای در مورد حوادث و تلفات جاده‌ای، بخشی از رانندگان که توجهی به مقررارت راهنمایی و رانندگی نمی‌کنند نیز متوجه اشتباه خود شده و در رفتارهایشان در این حوزه، تجدید نظر کنند.

وی با تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه پلاسکو عنوان کرد: با وجود تلفات سنگین در حادثه پلاسکو ضروری است درس‌هایی از این سانحه داشته باشیم و ضرورت ایمن‌سازی بناها و ساختمان‌ها در کنار تفکیک بین مراکز تولیدی و مراکز عرضه بدون کمترین ملاحضه‌ای انجام شود.

امام جمعه برازجان یادآور شد: با توجه به توطئه‌های نظام سلطه بر علیه دولت و ملت ایران اسلامی، ضروری است با هوشیاری و آمادگی مردم، مدیران و مسؤولان به این شایعات بیگانگان و عوامل داخلی و خارجی در جهت تخطئه و تضعیف مسؤولان نظام توجهی نشود.

وی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و اشاره به عوامل پیشبرد و ادامه این انقلاب، اظهار داشت: این دهه مبارک را به همه مستضعفان جهان تبریک عرض می‌کنم و افتخار می‌کنیم که ملت ایران، علاقه‌مند به اسلام هستند و با علاقه‌مندی به اسلام این نهضت را به پا کرده و به پیش می‌برند.

مصلح تصریح کرد: چنانچه ملت و روحانیت در صحنه نباشند، مطمئن باشید که با عدم حضور آن چیزی بر سر انقلاب می‌آید که بر سر مشروطه ایجاد شد.

وی بیان کرد: حفظ اسلام یک فریضه الهی و بالاتر از تمام فرائض است و در این میان، حفظ جمهوری اسلامی از جایگاه ممتازی در حوزه دین ما قرار دارد و تا اسلام به دست روحانیون است و مردم در کنارش قرار داشته باشند این نهضت و انقلاب زنده می‌ماند.

امام جمعه برازجان با اشاره به این که در آستانه اجلاس آستانه قرار داریم، گفت: اجلاس آستانه که با مشارکت ایران، روسیه، سوریه و معارضان سوری برگزار می‌شود اولین حضور و گفت‌وگوی مستقیم گروه‌های مسلح با دولت قانونی، مشروع و منتخب مردم سوریه است که به نوبه خود ابتکار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: این نشست با کاهش نقش‌آفرینی امریکا جریان می‌یابد و امریکا حق رای و اثرگذاری مستقیم ندارد بلکه تنها در سطح سفیر به صورت ناظر حضور پیدا می‌کند که این خود نشانی بر کوتاه شدن دست امریکا از میدان‌داری اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای است.

مصلح بیان کرد: امیدواریم از رهگذر این اجلاس آن چه خیر مردم مظلوم سوریه است حاصل و به فضل الهی بار دیگر جبهه حق بر باطل پیروز شود.

وی عنوان کرد: باید مردم مومن و انقلابی ایران توجه داشته باشند که آن‌چه ما را با دست تهی در مقابل اجانب و شاه ملعون، پیروز کرد، وحدت کلمه بین نیروهای انقلابی بوده است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: در قبل از انقلاب، تعدی‌های فراوانی توسط اجانب بر ملت ایران اعمال شد که با عنایت خدای تبارک و تعالی و وحدت همه‌جانبه مردم که با مرجعیت و رهبری امام امت همراه بود، تحولی عمیق در کشور ایجاد و جمهوری اسلامی بنا شد.

وی ادامه داد: امروز همه ملت ایران موظف هستند به وظیفه الهی خود عمل و در صحنه حاضر باشند و حضور همه ما در صحنه انقلاب، این امید را می‌دهد که طرح‌های شیطانی و توطئه‌های بیگانگان به خودشان برگردد.

مصلح اظهار داشت: تا زمانی که در صحنه حضور داشته باشیم و توجه خود را به اسلام و دستورات ولایت فقیه داشته باشیم مطمئن هستیم که به کشور و نظامان گزندی وارد نمی‌شود.

وی بیان کرد: در این راه، ساده‌زیستی باید در در راس زندگی مسؤولان و دولت‌مردان قرار گیرد و مادامی که مجلس و ارگان‌های دولتی و مردم دست در دست هم برای آبادانی کشور تلاش کنند، امکان ندارد که قدرتی از خارج از کشور بتواند بر ما برتری یابد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.