سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه روسیه پیش نویس قانون اساسی روسیه برای سوریه را تسلیم نمایندگان مخالفان سوری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، بنابر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش نویس قانون اساسی روسیه برای سوریه را تسلیم نمایندگان مخالفان سوری کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد همکاری بین روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، بلندمدت خواهد بود.

زاخارووا همچنین گفت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند. 

به گزارش ایتارتاس از مسکو ، زاخارووا تاکید کرد برنامه شرکت لاوروف در کنفرانس امنیتی مونیخ برای ماه فوریه تایید شده است . 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد رویه مثبت در مذاکرات آتش بس سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان ، تقویت و تحکیم شده است. 

زاخارووا امروز اعلام کرد: رویه مثبت پس از برقراری آتش بس سی ام دسامبر در سوریه در حال تحکیم است. ما از نتایج مذاکرات آستانه در این خصوص رضایت داریم و امیدواریم منطقه آتش بس گسترده تر شود. تلاش های استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در این روند نیز بسیار مهم بوده است.

وی افزود : ما از ازسرگیری مذاکرات سوری- سوری  به صورت جامع و فراگیر استقبال می کنیم و نهایت تلاش خود را برای کمک به فرایند مذاکرات ژنو به کار گرفته ایم. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشورش از تشکیل منطقه خودمختار برای کردها در سوریه حمایت نمی کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در صدر هیئتی در چهارمین نشست مجمع همکاریهای روسیه و اعراب که روز اول فوریه در امارات عربی متحده برگزار می شود ، شرکت خواهد کرد. 

وی با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت : ابوظبی روز اول فوریه میزبان چهارمین نشست مجمع همکاری روسیه و اعراب خواهد بود و لاوروف در صدر هیئت روسی برای شرکت در این نشست به امارات متحده عربی سفر می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار