با ادامه فعاليت سامانه بارشی در روز جمعه درجنوب غرب، غرب، دامنه هاي زاگرس مركزی و جنوبی، نواحی مركزی كشور، دامنه های البرز ، سواحل دريای خزر و شمال شرق ابرناكی و بارش برف و باران پيش بينی می شود.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه درجنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مركزی و جنوبی، نواحی مركزی كشور، دامنه های البرز ، سواحل دریای خزر و شمال شرق ابرناكی و بارش برف و باران پیش بینی می شود.

از بعدازظهر از نوار غربی كشور از میزان ابرناكی و بارندگی بطور موقت كاسته می شود و از اواخر وقت از میزان بارش در سایر نواحی نیز كاسته خواهد شد و تا نیمه شب
بارش خفیف این سامانه در زاگرس جنوبی و شمال شرق كشور محدود می شود. اما با ورود سامانه دیگری از اواخر روز جمعه بارش برف دوبار از نوار غرب و شمال غرب كشورآغاز شده و تا اواسط روز مناطق وسیعی شمال غرب، غرب، مركز، شمال و زاگرس جنوبی را در بر می گیرد.

در بعد ازظهر نیز بارش بارش باران به شرق و بصورت پراكنده مناطق جنوبی كشور می رسد. فعالیت این سامانه در روز شنبه تضعیف خواهد شد اما با این وجود در شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر سبب بارش باران و برف می گردد. در این روز در غرب و زاگرس مركزی با تاثیر سامانه دیگر بارش برف پیش بینی می شود.

لازم به ذكر است در استان های حاشیه دریای خزر علاوه بر بارش باران و برف ذكر شده طی دو روز آینده از روز جمعه به سبب ورود هوای سرد شمالی دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای كاهش می یابد. این سرما تا پایان هفته در این مناطق باقی می ماند. علاوه بر این با تشكیل گردوخاك در روز جمعه در جنوب عراق احتمال ورود غبار به استان های خوزستان و بوشهر وجود دارد.

وزش باد شدید نیز در برخی ساعات روز در این استان ها انتظار می رود. نیمه غربی و مناطق مركزی خلیج فارس در روز جمعه با وزش باد شدید مواج خواهد شد. دریای خزر نیز در روزهای شنبه و یكشنبه مواج و طوفانی می باشد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار