دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر مشاوره‌های نظامی ایران نبود بغداد و دمشق سقوط کرده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی عصر امروز در یادواره سردار شهید مهندس سید محسن صفوی، شهدای مهندس و مهندسی رزمی استان اصفهان اظهارکرد: سلام مقام معظم رهبری را به شما مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی افزود: شهدای مهندسی رزمی مظلومانه جنگیدند و تأثیرگذارترین نیروهای دفاع مقدس بودند؛ بهمن ماه، از طرفی ماه پیروزی‌ انقلاب اسلامی و از طرف دیگر ماه پیروزی بیشترین عملیات‌های دفاع مقدس همچون عملیات کربلای 5 ، خیبر و بدر است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گلستان شهدای اصفهان را مکانی مقدس دانست و گفت: چه کسی باور می‌کرد روزی در این قطعه از زمین بیش از 6 هزار و 500 شهید آرمیده شوند؛ گویی این قطعه شهدا، قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین است.

وی تصریح کرد: اگر پل‌ها و بیمارستان‌هایی که توسط شهدای مهندسی رزمی ایجاد نشده بود بسیاری از پیروزی‌های دفاع مقدس میسر نبود؛ مراکز بهداشتی و بیمارستان‌هایی که در آن عمل جراحی قلب و مغز می‌کردند   و بسیاری از رزمندگان را نجات می‌دادند.

رحیم صفوی عنوان داشت: کلید رمز پیروزی‌های دفاع مقدس، مهندسی رزمی بود و شهدای جهاد سازندگی به خصوص از اصفهان و شهدای لشکر 8 نجف اشرف نقش به سزایی در دفاع مقدس داشتند؛ با همت رزمندگان مهندسی رزمی بود که بیش از 20 هزار نیرو برای آزادی خرمشهر از اروند عبور کردند و در یک شب 25 کیلومتر پیاده‌روی داشتند.

وی اذعان کرد: شهدای مهندسی رزمی رکن اساسی همه پیروزی‌های دفاع مقدس بودند؛   همچنین حضور نیروهای استان اصفهان نقش مهمی را در جنگ ایفا می‌کرد، در هیچ عملیاتی نبود که رزمندگان قهرمان اصفهانی نقش‌آفرینی نکنند؛ استان اصفهان همان‌گونه که یک قطب صنعتی بود یک قطب دفاعی در زمان دفاع مقدس بود و مردم آن در سال‌های دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: خون شهیدان مکتب مقاومت را در کشورهای اسلامی ایجاد کرد، ظرفیت استقامت ملت ایران و صبوری خانواده‌های آنان به عنوان الگوی مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، یمن و عراق معرفی شد که امیدواریم در همین راستا و مقاومت مردم عراق به زودی غرب موصل نیز آزاد شود.

وی یادآور شد: مسلمانان مقاومت را از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آموختند و مکتب مقاومت، آزادی سوریه، عراق و یمن را در پی داشت؛ مقاوما درسی است که رزمندگان انقلاب اسلامی به یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان دادند؛ حماسه تاریخی ملت ایران و مقام معظم رهبری در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

رحیم صفوی در پایان متذکر شد: اگر مشاوره‌های نظامی ایران نبود، بغداد و دمشق نیز سقوط کرده بود، فرزندان ایران اسلامی و رهبری خردمند رهبر اقتدارآفرین و فرمانده دفاع از بلاد مسلمین بود که توانست حرمیم شریفین (ع) را از آتش دشمن بیرون کشد؛ عملکرد شهدای ما عملکردی است که در جهان بی‌نظیر است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.