روستای «چشمه آزاد» با قدمت 100 سال یکی از محروم‌ ترین روستاهای منطقه صالح‌آباد دربند مشکلات ریز و درشتی است که همت مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،این روستا ۸۸ خانوار و ۳۹۰ نفر جمعیت دارد که دارای مشکلات زیادی همچون نبود آب‌لوله‌کشی بهداشتی، نداشتن خانه بهداشت، جاده مناسب، نبود امکان دریافت شبکه‌های دیجیتال صداوسیما، بیکاری جوانان روستا و است. رفع مشکلات این روستا همت مسئولان را می‌طلبد.
دهیار روستای «چشمه آزاد» درباره وضعیت این روستا می‌گوید: روستای «چشمه آزاد» از محروم‌ترین روستاهای منطقه صالح‌آباد است و مشکلات زیادی گریبان گیر مردم این منطقه شده است که نیاز است مسئولان برای رفع این موارد برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

«سیف‌الدین مقدسی» می‌افزاید: این روستا ۸۸ خانوار و ۳۹۰ نفر جمعیت دارد. دارای پارک کودک، آموزشگاه ابتدایی خیر ساز و یک زمین خاکی فوتبال و والیبال است که پارک کودک توسط دهیاری احداث‌شده و زمین‌های خاکی فوتبال و والیبال نیز از محل اعتبارات دهیاری تجهیز شده است.

وی اظهار می‌کند: بزرگ‌ترین مشکل این روستا که ۱۰۰ سال قدمت دارد نبود آب شرب بهداشتی لوله‌کشی شده است. حدود ۱۸ سال است با تانکر به روستا آب‌رسانی می‌شود که این موضوع زندگی را به کام مردم تلخ کرده است و نبود آب آشامیدنی بهداشتی باعث شده، تعدادی از ساکنان روستا به حاشیه شهرهای استان مهاجرت کنند.

وی می‌افزاید: زندگی مردم روستا بدون آب آشامیدنی سالم بسیار سخت و دشوار است. حتی در مواقعی که آب آشامیدنی به‌وسیله تانکر با تأخیر به روستا می‌رسد، مردم مجبور می‌شوند از چشمه‌هایی که آب غیربهداشتی دارد و دام‌ها از آن استفاده می‌کنند آب شرب خود را تهیه کنند.

«گل داد مقدم» رئیس شورای اسلامی این روستا نیز با اشاره به‌دشواری تردد در محور این روستا تا روستای «دراز آب» می‌افزاید: یکی از مشکلات بزرگ روستای «چشمه آزاد» برخوردار نبودن از جاده مناسب است. محور ۴ کیلومتری روستای «چشمه آزاد» تا روستای «دراز آب» خاکی است و در هنگام بارندگی رفت‌وآمد در این محور به‌سختی جریان دارد.

وی خاطرنشان می‌کند: این محور به آسفالت و احداث پل نیاز دارد و بارها ارتباط روستای «دراز آب» و روستای «آزاد ده» که برای انتقال بیماران و دیگر کارها ضروری است قطع‌شده است.

وی اظهار می‌کند: نامناسب بودن جاده و وجود یک گردنه در آن، باعث شده، تانکرهای نفت در فصول سرد سال به‌سختی به این روستا بیایند. حتی در بعضی مواقع ترجیح می‌دهند سختی آمدن به روستا را متحمل شوند که این امر مشکلات مردم را برای تهیه سوخت زمستانی بیشتر می‌کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی «چشمه آزاد» نیز درباره نبود خانه بهداشت در روستا می‌گوید: نبود خانه بهداشت در این روستا باعث شده، مردم روستا بیماران خود را به روستای «آزاد ده» که حدود ۲۷ کیلومتر ازاینجا فاصله دارد، منتقل کنند.

«عبدالرحیم محمد زاده» می‌افزاید: اگر در این روستا خانه بهداشت احداث شود، دغدغه مردم روستا برای رسیدگی اولیه به بیماران و نیز معاینات بیماری‌های معمولی برطرف می‌شود.

وی اظهار می‌دارد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم و به‌خصوص جوانان روستا نبود کار و اشتغال است. به همین خاطر بسیاری از جوانان برای کار به شهرهای اطراف مهاجرت می‌کنند و در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند.

عضو شورای اسلامی روستای چشمه آزاد درباره دریافت نشدن شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما می‌گوید: هیچ شبکه دیجیتالی در روستای چشمه آزاد دریافت نمی‌شود و مردم روستا تنها ۴ شبکه آنالوگ قدیمی را دریافت می‌کنند که این امر، به‌ویژه نارضایتی جوانان، کودکان و بانوان روستا را در پی داشته است.

عضو شورای اسلامی روستای «چشمه آزاد» با اشاره به نبود گاز طبیعی در این روستا اظهار می‌کند: با توجه به نبود گاز طبیعی در روستای چشمه آزاد مردم روستا مجبور هستند از گاز مایع استفاده کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: ماشین حمل سیلندر گاز مایع به روستا نمی‌آید و به همین دلیل مردم روستا برای تهیه گاز مایع با مشکل مواجه‌اند و مردم برای تهیه سیلندر گاز مایع مجبورند مسافت ۵۰ کیلومتری را تا صالح‌آباد طی کنند که این امر باعث افزایش هزینه‌های آن‌ها برای تهیه گاز مایع می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.