50 اثر از هنرمندان فارس به جشنواره فجر هنرهای تجسمی کشور راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی راسخی رئیس  انجمن هنرهای تجسمی استان فارس گفت: در پیگیری انجام شده با دبیرخانه جشنواره نهم تجسمی کشور 50 اثر از هنرمندان فارسی که شامل 6 اثر ارائه شده انتخابی از پوستر ها است، در   شیراز نیز به نمایش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: رویکرد امسال جشنواره تجسمی فجر مانند دوره گذشته رویکردی بینا رشته‌ای است، که در آن ایده هنرمند و خلاقیت هنری مورد توجه قرار گرفته است.

راسخی با اشاره به اینکه آثار نهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، بوسیله اعضای شورای هنری این جشنواره در 3 مرحله انتخاب و آثار نهایی نمایشگاه برگزیده شدند افزود: در جشنواره امسال ١٢٥ اثر حضور دارند که ١٠٢ اثر در بخش رقابتی جشنواره و  مابقی در بخش مفاخر به نمایش در می‌آیند که  از میان ٥٣ اثر ارائه شده ٧٢ تک اثر وجود دارد.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان شهرستانی در نهمین جشنواره تجسمی فجر  ٦٥ نفر و از تهران نیز ٤٥ نفر حضور دارند که  ١٠ هنرمند خارجی نیز از 3 کشور ایالات متحده آمریکا، بلژیک و برزیل در بخش نهایی نهمین جشنواره تجسمی حضور دارند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان فارس ادامه داد: ٦٤ درصد از آثار هنرمندان در بخش نهایی جشنواره مربوط به هنرمندان مرد و ٣٦ در صد آثار مربوط به زنان است.

وی اضافه کرد: در میان راه‌یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره ٤٨ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ،٢٦ درصد کارشناسی ارشد و ١,٦ درصد دکتری دارند. ٩ درصد شرکت‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کاردانی، ١٠ درصد دیپلمه و 2و 6 دهم درصد در حال تحصیل  و کمتر از ١ درصد از شرکت‌کنندگان نیز تحصیلات حوزوی دارند.

راسخی اظهار کرد: 46 در صد آثار نهایی جشنواره متعلق به هنرمندانی است که برای نخستین بار در این جشنواره شرکت می‌کنند.

گفتنی است، نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران ۳ تا ۳۰ بهمن در تهران  با نمایش٥٠ اثر راه یافته  از هنرمندان فارس د ایر می شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.