معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تدوین 7 برنامه آموزشی با کمک سازمان بهداشت جهانی از افزایش کیفیت در ارائه خدمات بیمارستانی به عنوان اهداف مهم طرح تحول خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در همایش افتتاحیه دوره آموزش مدیران با حضور معاونان توسعه و درمان دانشگاههای قطب آموزشی منتخب و 200 نفر از مدیران بیمارستانها گفت: در این همایش به نقش بیمارستانها در جهان، مشکلات بیمارستانها و خصوصیات دوره طراحی شده پرداخته شده است. 

وی با بیان اینکه افزایش نقش بیمارستان ها در جهان به عنوان مهم ترین نماد نظام سلامت اظهار داشت: امروز بیمارستان ها به دلیل تغییر الگوی بیماری ها، تغییر شیوه زندگی، تغییرات محیط زیست، پیشرفت تکنولوژی، تخصص های بالینی و اختصاص 30 تا 50 درصد هزینه های سلامت به بیمارستان نقش برجسته ای در نظام مراقبت سلامت ایفا می کنند. 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: آموزش سراسری یک هزار و 100 مدیر بیمارستانی پس از 2 سال بررسی و اجرای پایلوت برنامه امروز اجرایی شد که در جریان طرح تحول نظام سلامت یکی از اهداف سه‌گانه و مهم، افزایش کیفیت در ارائه خدمات بیمارستانی بوده است. 

وی افزود: 2 اقدام اساسی در این راستا انجام شد که یکی موضوع اعتباربخشی بیمارستان‌ها بود که از 2 بهمن ماه در سراسر کشور آغاز شد و دومین اقدام توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها است که از دو سال گذشته کلید خورد و امروز شاهد به نتیجه رسیدن آن هستیم.

آقاجانی با بیان اینکه در این زمینه ابتدا وضعیت مدیران بیمارستان‌ها از نظر شایستگی و مهارت را ارزیابی کردیم، عنوان کرد: 266 مدیر بیمارستانی انتخاب و برای آنها آزمون ارزیابی برگزار شد که نتایج این آزمون نقشه راه ما برای تدوین نیازهای آموزشی مدیران بیمارستانی شد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در این راستا هفت برنامه آموزشی با کمک سازمان بهداشت جهانی تدوین شد و همچنین هفت تیم بین‌المللی و داخلی مسئولیت مرحله اول آموزش را برعهده گرفتند که براین اساس 7 تیم برای هر ماژول و برای هر تیم حداقل یک نفر تسهیلگرداخلی ویک تسهیلگر خارجی انتخاب شدند. 

وی با بیان اینکه 85 نفر از منتخبان حوزه مدیریت بیمارستانی به عنوان مدرسان داخلی طی دوره TOT مدیریت بیمارستانی در آبان ماه سال جاری با همکاری سازمان جهانی تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: طی هماهنگی با مسئولان اجرایی و علمی 8 منطقه آموزشی (شیراز، اصفهان، اهواز، کرمان، تهران، ایران، مشهد، تبریز) برگزاری دوره های آموزشی مدیران بیمارستانهای کشور به صورت آبشاری از امروز آغاز شد.

آقاجانی یادآور شد: امید است بتوانیم با اجرای این برنامه شاهد ارتقای کیفیت خدمات، افزایش بهره‌وری بیمارستان‌های دولتی در حوزه منابع مالی، انسانی، فیزیکی و رضایت مردم و ارائه‌کنندگان خدمت باشیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار