معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال 12 هزار و 966 میلیارد ریال خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه و طبیعی به این استان وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری در گفتگو با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال 102 حادثه غیر مترقبه در این استان به وقوع پیوسته که از این تعداد 65 مورد سیل، 12 مورد تگرگ، هشت مورد زلزله، هشت مورد آتش سوزی، هفت حادثه توفان و 2 مورد برف و کولاک بوده است.

وی گفت: خسارات ناشی از این حوادث در بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، راه و واحد های مسکونی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: امسال به دلیل تنش آبی 30 پهنه و 485 روستای خراسان رضوی دچار کمبود آب بود که این امر در شهرها به خوبی مدیریت شد و شرکت آبفای استان طی این مدت اجازه نداد حتی برای یک روز آب شهرهای استان قطع شود.

مقدوری افزود: 485 روستای استان به ناچار به دلیل مشکل کم آبی با تانکر آبرسانی شدند که این تعداد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین طی سال جاری مجموع اعتبار و تسهیلات ارائه شده برای جبران خسارت حوادث غیر مترقبه 424 میلیارد ریال بود که نسبت به خسارت وارده ناچیز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه شرایط بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری نیز مناسب نبوده است افزود: امسال با شرایط بسیار سختی از نظر خشکسالی مواجهیم.

مقدوری میزان متوسط بارندگی این استان از ابتدای سال زراعی جاری تا آخر دی ماه را 24.1 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به دوره آماری مشابه و سال زراعی گذشته 61 درصد کاهش دارد.

وی افزود: از 17 ایستگاه باران سنجی استان فقط شهرستان خواف شرایط مناسبی نسبت به دوره بلند مدت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: حجم روان آب های رودخانه های استان نیز نسبت به دوره آماری بلندمدت 68 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.