فرماندار نمین گفت: شرکت سوئیسی 4 میلیون دلار در شهرستان نمین سرمایه گذاری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، فرهاد عبدالعلی پور در دیدار با نماینده این شرکت سوئیسی با اعلام این خبر افزود: این میزان سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه فرآوری آهک در شهرستان نمین انجام می شود.

وی گفت: با سرمایه گذاری این شرکت و ایجاد کارخانه مورد توافق طرفین، به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 60 نفر ایجاد شغل می شود.

فرماندار نمین اظهار داشت: تاکنون بر روی پروژه های اقتصادی و صنعتی بزرگی در شهرستان سرمایه گذاری شده که مجموع این سرمایه گذاری ها به 30 هزار میلیارد ریال می رسد.

عبدالعلی پور با بیان این مطلب که تلاشهای دیپلماتیک دولت و انعقاد برجام زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم آورده است گفت: شهرستان نمین دارای پتاسنیل های سرمایه گذاری بسیار بالایی است که برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیار جذاب و دارای منافع مشترک اقتصادی مشترک است.

وی در ادامه بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران خارجی و هم چنین آمادگی پذیرش سرمایه گذاران داخلی برای پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان نمین و بالفعل سازی استعدادها و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این شهرستان تاکید کرد.

دانیل جرمن نماینده شرکت سوییسی هم در این جلسه گفت: این شرکت هم اکنون 800 طرح بزرگ در زمینه تخصصی فرآوری آهک در دنیا در دست اجرا دارد که 2 مورد آن در ایران و یک مورد انحصارا در شهرستان نمین در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: تاقبل از برجام هیچ شرکت خارجی توانایی و اجازه همکاری با شرکت های ایرانی را در سوییس نداشت ولی با اجرای این توافق بستری مناسب برای همکاری های مشترک اقتصادی در زمینه های مختلف بوجود آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.