معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: بخشی از دغدغه مردم در حوزه سلامت به کمک اقدامات خیرین این حوزه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش بزرگداشت مرحوم حاج مهدی دریانی با حضور ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، حاج میراسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، امین‌لو مشاور وزیر بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در سالن اجتماعات بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران صبح امروز در حال برگزاری است.

در این همایش ایازی با بیان اینکه فعالیت در حوزه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است، عنوان کرد: در بیمارستان موقوفه مرحوم دریانی علاوه بر ایجاد اشتغال سالیانه بالغ بر 3 هزار نفر تحت مداوا قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هر کس می‌تواند با توجه به توان خود در اقدامات خیریه فعالیت داشته باشد و ارزش ریال به ریالی که مردم برای چنین اموری استفاده می‌کنند بیش از پول‌های میلیاردی است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نمونه‌های بسیاری از فعالیت خیرین در حوزه سلامت وجود دارد گفت:‌ اینکه دغدغه مردم در حوزه سلامت برطرف شود کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر به شمار می‌رود.

وی به احداث بیمارستان سوختگی شیراز اشاره داشت و بیان کرد: این بیمارستان نیز از نمونه‌های فعالیت خیرین در حوزه سلامت بوده و می‌تواند به عنوان تلنگری برای جامعه به شمار رود.

در ادامه مراسم حاج میراسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن گرامیداشت مرحوم دریانی گفت: در این بیمارستان هزاران پزشک و پرستار به جمعیت کشور خدمت کرده و سالانه هزاران بیمار تحت عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی قرار می‌گیرند و همین امر موجب شده تا تحول و توسعه انسانی بخش سلامت آشکار شود .

همچنین حسینی معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تجلیل از چنین اقدامات پسندیده‌ای بیان کرد: فعالیت خیرین از دو جهت قابل تقدیر است یکی از نظر اقدامی که انجام داده‌اند و دیگری دیدگاه اجتماعی و انگیزه این فعالیت که می‌تواند برای سایرین آموزنده باشد.

وی ادامه داد: انسان‌ها میل به جاودانگی دارند و این امر با انجام کارهای خیر همچون وقف محقق می‌شود و مرحوم دریانی نمونه‌ای از این مهم است.

امین‌لو مشاور وزیر بهداشت و عضو هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه این همایش بیان کرد: مرحوم دریانی ضمن فعالیت در حوزه بهداشت به امر مدرسه سازی نیز اقدام کرده و من در یکی از صدها مدرسه‌ ساخته شده توسط ایشان تحصیل کرده‌ام.

وی افزود: دریانی در حوزه گسترش آموزش و پرورش اقدامات قابل قبولی داشته و تربیت انسان‌ها را عاملی برای توسعه پایدار می‌دانست و همین مسئله موجب شد تا در سال 1325 در زادگاه خود به مدرسه سازی بپردازند.

امین‌لو اظهار داشت: وی علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش به وضع بهداشتی نیز توجه کرد و در این زمینه اقدامات ارزشمندی داشته است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار