یک مرد بنگلادشی از دولت این کشور درخواست کرد اجازه مرگ دو پسر و نوه اش را به شیوه "اوتانازی" صادر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، یک پدر بنگلادشی از دولت این کشور خواست اجازه اوتانازی (مرگ آسان یا خودخواسته) دو پسر و نوه اش را که از بیماری لاعلاج رنج می برند، صادر کند.

"تُفضل حسین" از دولت بنگلادش درخواست کرد به مرگ دو پسر 24 و 13 ساله و نوه 8 ساله‌اش که با دارو درمان نمی شوند، کمک کند. هر سه این افراد از بیماری ژنتیکی "دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن" رنج می برند. از عوارض اصلی این بیماری تحلیل و نابودی ماهیچه های ارادی است که در مواقع شدید منجر به ناتوانی فرد در راه رفتن، معلولیت، مشکلات تنفسی و مرگ می شود. معمولا پسران از کودکی به این بیماری دچار می شوند و در نهایت تا 20 یا 30 سالگی عمر می کنند.

پدر این پسران گفت: "من سالها از آنها نگهداری کرده ام. آنها را به بیمارستان‌هایی در هند و بنگلادش برده ام. مغازه ام را فروختم تا خرج درمان آنها را بدهم؛ اما دیگر نمی توانم. دولت باید تصمیم بگیرد که می خواهد با آنها چه کار کند. آنها عذاب می کشند و هیچ درمانی ندارند."

اوتانازی که در زبان یونانی به معنای "مرگ خوب" است به شرایطی گفته می شود که در آن بیمار بنا به درخواست خود می خواهد آرام و طبیعی بمیرد. افرادی که در این شرایط قرار دارند بیشتر بیماران لاعلاج هستند یا افرادی که از بیماری شدید روحی رنج می برند و با رضایت خود از پزشکان معالج یا افراد خانواده برای مردن درخواست کمک می کنند.

اوتانازی در بیشتر کشورها ممنوع است. عقیده مشترک بسیاری از ملل و مذاهب مختلف این است که زندگی، هدیه خداوند است و باید برای حفظ آن کوشید.

درخواست مرد بنگلادشی از دولت برای کشتن دو پسر و نوه اش به شیوه

درخواست مرد بنگلادشی از دولت برای کشتن دو پسر و نوه اش به شیوه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار