رئیس انجمن برنج خوزستان واردات برنج را سمی برای تولیدکنندگان برنج داخلی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، محمد سواری، رئیس انجمن برنج خوزستان اظهار داشت: باید واردات برنج محدود شود تا کشاورزان بتوانند با خیال راحت و با مشکلات کمتری به تولید بپردازند.

وی افزود: در سال زراعی 95 با توجه به اینکه ذائقه مردم با تولیدات داخلی و برنج ایرانی آشتی پیدا کرده است، کشاورزان نیز مشکلات دوره‌های گذشته را ندارند و با مشکلات کمتری به تولید می‌پردازند.

سواری تصریح کرد: اکنون مردم به دلایل مختلف از برنج‌های وارداتی فاصله گرفته ند و به مصرف برنج‌های ایرانی که تولید کشاورزان خودمان است، روی آورده‌اند و باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرد واردات برنج را مدیریت کرد تا آشتی به وجود آمده میان ذائقه مردم و برنج داخلی پابرجا بماند.

رئیس انجمن برنج خوزستان بیان داشت: اگر واردات برنج کاهش پیدا کند، با توجه به پتانسیل‌هایی که در زمینه اشتغال کشاورزی است، می‌توانیم شاهد افزیش میزان اشتغال جوانان در این زمینه باشیم و همچنین در بحث بازرگانی نیز مدیریت واردات برنج می‌تواند به گردش اقتصاد کشاورزان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با مدیریتی که از مزرعه تا بازار در بحث برنج انجام می‌گیرد، شرایط را به شکلی رقم زد تا آشتی به وجود آمده میان ذائقه مردم و برنج ایرانی تداوم پیدا کند زیرا در این زمینه افرادی با دیدن این شرایط مطلوب به دنبال سودجویی هستند و اقداماتی انجام می‌دهند که شرایط را بر هم می‌زند.

محمد سواری اذعان داشت: باید به بحث بسته‌بندی و کیفیت محصولات تولیدی نیز توجه ویژه‌ای شود تا شاهد افزایش مصرف برنج تولید شده در داخل باشیم زیرا اگر مردم بیش از گذشته برنج ایرانی مصرف کنند، مشکلات اقتصادی کشاورزان و بخشی از مشکلات اشتغال جوانان حل می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
رئیس انجمن برنج خوزستان فقط به فکر برنجکاران هست .
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۵:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
بنده تا به حال برنج ایرانی نخورده ام چون قیمت بسیار بالایی دارد اگر میخوان کلا ما برنج نخوریم برنج خارجی وارد نکنند
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۳:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
با سلام وتشکر از همه تلاشگران خبر
به نظر من برنج با کیفیت خوب وارد بشه خیلی بهتره چون قیمت برنج ایرانی خیلی بالا بهتر رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
مسئول در هر ضمینه وقتی راجع به کارش سواد نداشته باشه تیشه به ریشه تولید و صنعت و کشاورزی میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
وقتی قیمت برنج ایرانی وحشتناک گرونه چرا وارد نکنن