تبریز ؛

افزایش صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

در 9 ماهه ی امسال کالاها و تولیدات استان گمرکات کشور با 20 ممیز2 دهم درصد افزایش صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معاون امور اقتصادی و توسعه ی منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب در جلسه ی کارگروه توسعه ی صادرات غیر نفتی استان گفت:از این صادرات به ارزش 1 میلیارد و 700 میلیون دلار ، 317 میلیون دلار مربوط به تولیدات مس سونگون بوده است که در افزایش صادرات تأثیر قابل توجهی داشته است.

نواداد افزود:تلاش برای جهش و رشد صادرات در دیگر بخش ها از جمله فرش با حمایت هایی که استاندار آذربایجان شرقی با تشکیل ستاد فرش در استان انجام می دهد نیاز و ضرورت استان است و در تقویم نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی نیز باید نمایشگاهی از این هنر صنعت استان گنجانده شود.

وی هم افزایی اتاق ها ،میزها و هیئت های تجاری کشورهای هدف را نیز برای تقویت حضور تجاری و صنعتی استان در این بازار ها مهم دانست.

قائم مقام رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز گفت:از گمرکات استان نیز 772 میلیون دلار در 9 ماهه ی امسال به 89 کشور صادر شده است .

راستی افزود:مجموع صادرات کالاهای صنعتی استان از رشد 4 درصدی برخوردار است که نشان از حفظ مزیت های صادراتی کالاهای صنعتی استان دارد.

تصویب تقویم نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تبریز در سال 96 ،تصویب برگزاری نمایشگاه تولیدات مراغه در صورت پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در سال آینده ،جلوگیری از برگزاری نمایشگاه ها در خارج از محیط نمایشگاهی از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.