رییس جمهور جدید آمریکا به منظور انتخاب نامزد دیوان عالی با رهبران سنا دیدار می‌کند.

دیدار ترامپ با رهبران مجلس سنا برای انتخاب نامزد دیوان عالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ – رییس جمهور جدید آمریکا – در نظر دارد امروز (سه شنبه) با رهبران مجلس سنا به منظور بحث پیرامون نامزد دیوان عالی آمریکا دیدار کند. ترامپ هفته آینده نامزد خود برای تصدی این پست را معرفی خواهد کرد. 

بر این اساس، نامزدی که رییس جمهور جدید آمریکا معرفی خواهد کرد جای خالی آنتونین اسکالیا، نهمین عضو دیوان عالی را پر می‌کند. اسکالیا 13 فوریه سال گذشته (24 بهمن ماه) پس از دوره‌ای طولانی خدمت در این پست، در سن 79 سالگی درگذشت. دوره خدمت به عنوان عضو دیوان عالی تا آخر عمر فرد است؛ اما پیش از آن باید مجلس سنا نامزد معرفی شده رییس جمهور را تایید کند. 

از ترامپ خواسته شده است از میان لیست قضات محافظه‌کار، نامزدی برای تصدی این پست معرفی کند. او این اقبال را دارد که جانشین اسکالیا را معرفی کند زیرا جمهوریخواهان در حال حاضر اکثریت مجلس سنا را در دست دارند. پیش‌تر باراک اوباما، رییس جمهور دموکرات سابق آمریکا قاضی " مریک گارلند" را در 16 مارس (26 اسفند) برای این پست معرفی کرده بود؛ اما اکثریت جمهوریخواه سنا به رهبری میچ مک کانل وی را برای این سمت رد کردند. 

ترامپ در این باره به خبرنگاران گفت: ما گزینه‌های برجسته‌ای برای این کار داریم و یک دیوان عالی واقعا بزرگ را انتخاب خواهیم کرد. من نامزد تصدی این پست را هفته بعد معرفی می‌کنم.

همینک دیوان عالی آمریکا دارای چهار قاضی دموکرات و چهار قاضی جمهوریخواه است. در صورت انتخاب یک قاضی جمهوریخواه به جای اسکالیا، برای دهه‌ها جمهوریخواهان اکثریت دیوان عالی آمریکا را خواهند داشت. همینک مجلس سنا دارای 52 نماینده جمهوریخواه و 48 نماینده دموکرات است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار