وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از ساخت 2500 خانه جدید در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

بیانیه وزارت جنگ اسراییل برای ساخت 2500 خانه جدید در کرانه باختری رود اردنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از برنامه خود برای احداث 2 هزار و 500 خانه جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری رود اردن خبر داد. این دومین اظهارنظر از این دست پس از آغاز رسمی سکان‌داری کاخ سفید از سوی دونالد ترامپ است. به نظر می‌رسد ترامپ این پیام را به تل‌آویو فرستاده که حساسیت کمتری نسبت به روسای جمهور پیشین آمریکا درباره پروژه‌های ساخت و ساز اسراییل در مناطق اشغالی دارد. 

بر این اساس، این بیانیه که از سوی وزارت جنگ اسراییل منتشر شده است از ساخت و ساز در مناطق اشغالی جنگ 1967 در کرانه باختری رود اردن برای "تامین نیازهای جدید مسکن به منظور حفظ روند زندگی روزانه" خبر می‌دهد. نزدیک به 350 هزار مهاجر یهودی در کرانه باختری رود اردن و بیش از 200 هزار شهروند صهیونیست در شرق بیت المقدس ساکن هستند. این مناطق پس از جنگ 1967 اعراب و اسراییل به اشغال صهیونیست‌ها درآمد. 

در سوی دیگر، نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس – رییس تشکیلات خودگردان فلسطین – با محکوم کردن بیانیه وزارت جنگ اسراییل درباره شهرک‌سازی‌های جدید این رژیم، تاکید کرد این اقدام تل آویو عواقب خواهد داشت. 

وی افزود: این تصمیم مانع از هر تلاشی برای بازگشت امنیت و ثبات خواهد شد. این اقدام به افراط‌گرایی و تروریسم شدت می‌بخشد و مانع از هر گونه کوششی برای آغاز فرآیند سازش که منجر به امنیت و صلح شود، خواهد شد. ما خواهان نوار غزه و کرانه باختری رود اردن برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی هستیم.

روز یکشنبه و دو روز پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، اسراییل از برنامه خود برای ساخت صدها خانه جدید در بیت المقدس شرقی خبر داد. یک مقام صهیونیست اعلام کرد، نتانیاهو گفت ما می‌توانیم در هر کجا و به هر میزان که می‌خواهیم در فلسطین ساخت و ساز کنیم. 

قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل، رژیم صهونیستی را از ساخت خانه‌های جدید در کرانه باختری رود اردن منع کرده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار