به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از خرید خودرو باید چند کار را انجام داد، تا به خرید خوب و شرایط بهتر رسید و پشیمان نشد.
1. تحقیق کنید برای خرید خودرو ابتدا با بررسی مجلات و سایتهای تخصصی این حوزه و خواندن نظر کارشناسان در مورد یک مدل خاص، به جمعبندی بر اساس نیازهای خود و نظر کارشناسان رسید، مشورت در خرید خودرو یکی از کارهای ارزشمندی است که مشتریان باید در راه خرید از آن بهره گیرندو
2. رزرو برای آزمایش خوردو در تمام جهان برای خرید خودرو، این امکان برای مشتریان است، تا قبل از خرید خودرو، زمانی را با خودرو مورد نظر گذرانده و کارایی آن را شخصا قبل از خرید بررسی کنند، این رسم نیز در سال 1395 در ایران قوت بیشتری گرفته و بسیاری از شرکتها از جمله ، دیاس مدیران خودرو و برخی دیگر چنین امکانی را برای مشتریان فراهم کردند.
پیشنهاد ما نیز برای مشتریان این است تا حد امکان قبل از خرید خودرو آن را آزمایش کرده و نیازهای خود را با امکانات موجود در آن مدل مقایسه و بررسی کنند.
3. از سوال پیچ کردن نمایندگی نترسید در میان مدلها موجود تنها یک مدل برای مشتریان مناسب است و مشتری باید آن را از میان مدلهای موجود کشف کند، از همین رو نباید از سوال پیچ کردن نمایندگی ترسید، بلکه با انتخاب درست و پرسیدن سوالهای لازم اطلاعات بیشتری نسبت به آزمایش و کاتالوگ خودرو به دست آورد، از همین رو میتوان با پرسیدن تمام سوالات نقاط تاریک را در مورد آن خودرو و ضعفهایش کشف کرد و نباید از این موضوع ترسید.
گاهی پرسیدن این سوالات به فراهم آوردن شرایط فروش بهتر برای مشتریان منجر خواهد شد.
4. پیشبینی وضعیت مالی برای خرید خودرو در زمان انتخاب خودرو باید مدلی مدنظر قرار گیرد، که با شرایط مالی مشتری هماهنگی داشته باشد، بر همین اساس شرایط فروش خودرو که از سوی شرکتها اعلام می شود، بسیار حائز اهمیت بوده و شرایط فروش میتواند در خرید بسیار موثر باشد.
شرایط فروش ویژه خودرو در ایران در زمانهای مختلفی از سال از سوی خودروسازان برقرار میشود، این زمانها بهترین موقع برای خرید بوده و اگر مشتری قصد گرفتن وام دارد، باید یکی از این مناسبتها را در نظر گیرد.
نوروز، دهه فجر، عید قربان تا غدیر و دهه کرامت از مناسبتهایی است، که در آن خودروسازان شرایط فروش ویژهای برقرار میکنند.
5. بررسی هزینه قطعات و خدمات پس از فروش خودروساز در زمان خرید خودرو باید به هزینه پس از خرید نیز توجه داشت، در صورت خرابی هریک از قطعات خودرو چه میزان هزینه به دوش خریدار میافتد و آیا این میزان هزینه با قدرت خریدار هماهنگی دارد یا خیر، این موضوع باید در زمان خریداری خودرو مورد نظر قرار گیرد.
از دیگر مواردی که باید بررسی شود، خدمات پس از فروش و همچنین دسترسی به آن در کمترین زمان ممکن است بر همین اساس نزدیک بودن به یک نمایندگی از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت است. یکی از دلایلی که در ایران اقبال به دو خودروساز بزرگ، ایران خودرو و سایپا است، پراکندگی نمایندگی این شرکتها در سراسر ایران است.
6. از این پروسه لذت ببرید ضرب المثل قدیمی ایرانی است که عجله کار شیطان است، هیچگاه برای خرید خودرو عجله نکرده و زمان مناسبی را برای آن صرف کنید، زیرا خرید مناسب با رضایتمندی طولانی مشتری رابطه مستقیم خواهد داشت، زیرا خرید درست و مناسب و کارایی بر اساس نیاز مشتری میتواند رضایتمندی طولانی وی را پی داشته باشد.
منبع:عصر ایران
انتهای پیام/