مدیرعامل شرکت راه آهن از تهیه طرح جامع ایستگاه‌‌های قطار در 30 شهر بزرگ کشور خبر داد.

تهیه طرح جامع ایستگاه‌‌های قطار در 30 شهر بزرگ/ مردم حاضر نیستند از ایستگاه‌های خارج از شهر استفاده کنندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید محمدزاده در دومین همایش شهرسازی ریل‌ پایه گفت: با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه برای شهر تهران و ارتباط آن با سکونتگاهای اطراف ضروری خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات شرکت راه‌آهن در حوزه حمل و نقل ریلی حومه‌ای اظهار داشت: در شهر تهران 4 کریدور ریلی حومه‌ای برای انتقال حجم انبوه مسافر از شهرهای اطراف تهران تعیین شده است.

وی در ادامه به کریدورغرب حدفاصل تهران، کرج، قزوین و زنجان اشاره کرد و گفت: خطوط حومه‌ای تهران تا کرج از دو به چهار خط افزایش یافته است و خط دوم کرج تا قزوین نیز در دست اقدام قرار دارد که امیدواریم بخش قابل توجهی امسال به بهره‌برداری برسد.

محمدزاده همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران-پرند گفت: این خط به منظور ارتقای سرویس در حال دو و سه خطه شدن است.

معاون وزیر راه شهرسازی از افتتاح خط چهارم راه‌آهن حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در بهار سال آینده خبر داد و گفت: خط سوم نیر تا چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به خطوط تهران-هشتگرد-قزوین و تهران-قم-جمکران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌های ما ایجاد مجموعه‌ای از سرویس‌ها به صورت منظم و قابل استفاده برای مردم است و قرار شد تمامی نکات در دست ارائه خدمت، رعایت شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران تصریح کرد: اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه شهر تهران و ارتباط آن با سکونتگاهای اطراف آن به صورت پدافند غیرعامل نقشی بی‌بدیل خواهد بود.

محمدزاده با بیان اینکه حرکت قطارهای حومه‌ای به صورت پاندولی و به صورت رفت و برگشتی است افزود : علاوه بر اهمیت مکان‌یابی و ایجاد ایستگاه‌ها در نقطه ثقل شهرها، باید پارک لجستیک و فرآیند انبارش در بخش بار و ایجاد ارتباط بین حمل‌ونقل درون و برون شهری فعال شود.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله جذابیت مد حمل ونقل ریلی برای مسافران خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های قطارها باید در درون شهرها باشد تا بتواند انگیزه مردم برای استفاده را برانگیزد. زیرا مردم حاضر نیستند در ایستگاهی خارج از شهر پیاده شوند و مجدد خود را به ایستگاه دیگری برسانند و دست آخر با استفاده از خودرو به داخل شهر برسند.

وی با اشاره به توجه ویژه شرکت راه‌آهن به موضوع رابطه شهر و راه‌آهن خاطرنشان کرد: 30 شهر برای طراحی طرح جامع ایستگاه‌ها و ایجاد ارتباط درون و بیرون شهر با استفاده از 20 مشاور در دست مطالعه قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار