به مناسبت دهه فجر، جشنواره فیلم کوتاه «همصدا با آب» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «همصدا با آب» به مناسبت دهه فجر و با محوریت کودک و نوجوان در استان خبر داد.

فرزاد رحیمی گفت: این جشنواره بهمن ماه امسال در دو گروه مربیان و اعضای کانون و در بخش های مستند، داستانی، فیلم اولی ها، فیلم های برگزیده کودک و نوجوان، نگاه ویژه و پویانمایی در سالن سینما کودک شهرکرد برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره شامل 2 مرحله کارگاهی و مسابقه ای است زمان مرحله کارگاهی، هفته آینده قبل از دهه فجر و مرحله نهایی و مسابقه ای در دهه مبارک فجر خواهد بود.

رحیمی ادامه داد: رؤیاهای کودکانه، خانه دوم؛ کانون، موضوع آزاد، حفاظت از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب و پرسش مهر ریاست جمهوری در مهرماه 95 از جمله موضوعات این جشنواره است.

وی، گسترش فعالیتهای هنری در میان کودکان و نوجوانان براساس فرهنگ و آداب محلی، آشنایی اعضا با روند ساخت فیلم های زنده داستانی، مستند و پویانمایی، کشف استعداد اعضا و مربیان در این زمینه، انگیزه بخشی و ایجاد محیط مناسب برای تعامل و تبادل اندیشه فیلم سازان با ایجاد رقابت سالم و سازنده را از اهداف اصلی این جشنواره بیان کرد.

رحیمی اضافه کرد: استفاده درست از منابع طبیعی، تشویق کودکان و نوجوانان به حفاظت از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب و معرفی آداب و رسوم بومی محلی منطقه از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.

به گفته وی؛ جشنواره فیلم کوتاه «همصدا با آب» برای چهارمین سال در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود که سال گذشته 63 اثر در این جشنواره با هم رقابت کردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای 30 هزار نفر عضو ثابت در 21 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی و پستی می باشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.