مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان و پاسداشت فداکاری آتش نشانان حادثه پلاسکو در دیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان و پاسداشت فداکاری آتش نشانان حادثه پلاسکو صبح سه‌شنبه به همت جمعیت هلال احمر شهرستان دیر، شهرداری و آتش‌نشانی دیر و با حضور مهدکودک‌های بندر دیر، در محل ساختمان آتش نشانی این شهر برگزار شد.

مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دیر در این مراسم ضمن گرامیداشت جان‌فشانی نیروهای آتش‌نشان به‌ویژه یاد و خاطره آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: آتش‌نشانی شغلی همراه با خطر است و ایثارگری یکی از شاخصه‌های فعالیت در این حرفه است.

یوسف رنجبر افزود: متاسفانه در این حادثه بهترین عزیزان ما جان خود را گذاشتند تا مردم در آسایش باشند و امروز وظیفه همه ماست تا با رفع مشکلات، حامی ماموران آتش نشانی باشیم تا اگر خدای نکرده حادثه‌ای به وقوع پیوست مشکلات آنها مضاعف نشود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شریفی آتش‌نشان دیری که چند سال قبل جان خود را در یک عملیات آتش‌نشانی از دست داد افزود: آتش‌نشانان کسانی هستند که بدون هیچ ترسی به عنوان فرشتگان نجات به دل حادثه می‌روند تا جان انسانی را نجات دهند که متاسفانه در بعضی موارد شاهد هستیم که برای نجات جان انسان‌ها، جان آنها به خطر می‌افتد.

مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دیر گفت: آتش‌نشانان از جان خود می گذزند تا جان و مال دیگران را حفظ کنند که این عمل مصداق ایثار و فداکاری این عزیزان و با هدف رضایت حضرت حق تعالی می است.

وی از آمادگی این سازمان برای برای برگزاری دوره های آموزشی عمومی خبر داد و افزود: امیدواریم با آموزش شهروندان جهت رعایت نکات ایمنی و فرهنگ سازی بتوانیم زمینه کاهش حوادث را فراهم کنیم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.