امید احمدی صفا بازیکن تیم ملی بوکس گفت:از قوانین اطلاعی نداشتم و به دلیل حضور در مسابقات کیک بوکس از رقابت های بوکس محروم شدم.

محرومیتم به دلیل حضور در مسابقات کیک بوکس بودامید احمدی صفا بازیکن جوان تیم ملی بوکس کشورمان که بتازگی محرمیت دو ساله اش توسط فدراسیون جهانی بوکس بخشیده شد  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این محرومیت پاسخگوی سوالات شد.

وی در ابتدا و در خصوص محرومیتش عنوان کرد : ماجرای محرومیت من به دو سال پیش و زمانی باز می گردد که در مسابقات کیک بوکس قهرمانی جهان شرکت کردم و موفق شدم  برای نخستین بار در تاریخ ایران عنوان نخست را کسب کنم و مدال طلا بگیرم پس از آن بود که در اردوی تیم ملی بوکس حاضر شدم و حتی به اردوی اوکراین رفتم .

وی افزود : زمانی که مسئولان در حال ارسال اسامی ملی پوشان برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در چین بودند فدراسیون جهانی بوکس اعلام کرد که من نمی توانم در این مسابقات حاضر شوم زیرا بر اساس قوانین موجود در جهان اگر ورزشکاری در بوکس در یک رشته دیگر رزمی به میدان برود حداقل باید دو سال در مسابقات جهانی حاضر نشود . پس از این ماجرا بود که مسئولان فدراسیون ایران به آیبا نامه زدند اما آنها گفتند که هنوز در این رابطه تصمیم نهایی نگرفتند.

احمدی صفا ادامه داد : پس از آن تصمیم داشتم مدتی در بوکس نباشم تا این که موفق شدم در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان قهرمانی برسم و بار دیگر جواز حضور در تیم ملی  را کسب کنم.

بازیکن تیم ملی بوکس کشورمان در ادامه و در خصوص بخشش خود بیان داشت: پس از آن که به عنوان قهرمانی رسیدم توسط کمیته فنی به اردوی تیم ملی دعوت شدم از آن جا که نمی توانستم در مسابقات بین المللی حاضر باشم تصمیم نداشتم تا در اروی تیم ملی حاضر شوم اما مسئولان از من خواستند تا با حضور در اردو ها آمادگی خود را حفظ کنم تا با پایان محرومیتم در سال 2018 بتوانم در مسابقات حاضر شوم . 

وی ادامه داد:در همین میان بود که سرمربی کوبایی تیم ملی به مسئولان گفت که به من در تیم ملی نیاز دارد . همین مسئله باعث شد بار دیگر مسئولان فدراسیون نامه ای به آیبا ارسال کنند . در نتیجه به دلیل آن که قوانین به تازگی عوض شده است مسئولان فدراسیون جهانی بوکس با بخشش من موافقت کردند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار