رئیس جمهور سابق گامبیا خودروهای لوکس خودش را نیز از کشور خارج کرده است

یحیی جامع طی توافقی حاضر شد پس از 22 سال از قدرت کنار بکشد، اما پیش از آن، میلیاردها دلار ثروت با خود از کشور خارج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ یحیی جامع، رئیس جمهور سابق گامبیا، پس از چندین هفته مخالفت با کناره گیری از قدرت، پس از دخالت نیروهای نظامی چند کشور آفریقایی به کشور گینه استوایی تبعید شد.

او چند هفته قبل از کناره گیری سعی کرده بود تا اموال خود را از بانک های گامبیا خارج کند؛ اما نتوانسته بود اجازه این اقدام را کسب کند. با این حال جامع تصمیم گرفت تا در هنگام خروج، تعدادی خودروی گران‌قیمت و وسایل لوکس دیگر را با خود به محل تبعیدش ببرد.

در میان خودروهایی که جامع به همراه خود به کشور گینه استوایی برد، می توان به رولز رویس و مرسدس بنز اشاره کرد. همچنین گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور سابق گامبیا، دو هفته پیش یک هواپیمای باری به همراه 22 خودرو را به خارج از کشور انتقال داده است.

یحیی جامع در سال 1994 در طی یک کودتا قدرت را در اختیار گرفت و از آن زمان حکومتی سخت گیرانه را آغاز کرد. او در این 22 سال به سرکوب مخالفان و خبرنگاران پرداخت و اموال بسیاری را برای خودش تصاحب کرد. بسیاری از شهروندان گامبیا در چند سال گذشته به دلیل اقدامات جامع از این کشور فرار کرده بودند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ارزش اموالی که جامع با خود از کشور خارج کرده است برابر با 9 میلیون یورو است. دولت جدید گامبیا اوایل هفته جاری اعلام کرد دستکم 11 میلیون دلار پول نقد نیز پس از خروج یحیی جامع از کشور در خزانه ناپدید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار