مسئول کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد مرکزی دهه فجر امروز 4 بهمن ماه در نشست خبری برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد.

فیض برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر را تشریح کردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض مسئول کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه 4 بهمن) اهم برنامه های ملی و شاخصی را که امسال به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به طور خاص برای دانش آموزان و قشر فرهنگی سراسر کشور تدارک دیده شده است، تشریح کرد.

 مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص برنامه های دهه فجر امسال در مدارس گفت: این برنامه ها باید برای دانش آموزان، به یک کارگاه آموزشی و خاطره ای شیرین تبدیل شود و با شور و نشاط و بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت های آنان همراه باشد.

وی در خصوص رویکردها و اولویت های برنامه های دهه فجر امسال افزود: با توجه به نیاز دانش آموزان و شرایط عمومی کشور، در برنامه های دهه فجر امسال 2 رویکرد را مورد توجه قرار داده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به سیاست های دشمنان ملت و نظام ایران و لزوم مقابله با آنها به ویژه در سطح مدارس گفت: یکی از سیاست هایی که دشمن در میان نوجوانان و دانش آموزان دنبال می کند، ترمیم چهره رژیم طاغوت و خباثت زدایی از رژیم قبل از انقلاب است، بنابراین مقابله با این جریان که سعی دارد، رنگ و بوی طاغوتی قبل از انقلاب را تطهیر کند، در دستور کار قرار دارد.

 مهدی فیض با اشاره به این که القاء حس ناکارمدی نظام، سیاست دیگری است که دشمن پیگیری می کند. اضافه کرد: دشمن سعی دارد، در میان دانش آموزان، فضایی ایجاد کند که دوران قبل از انقلاب را موجه جلوه داده و نسبت به لزوم وقوع انقلاب و دستاوردهای آن تشکیک ایجاد نماید. بنابراین لازم است با بیان فلسفه وجودی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی با این دو سیاست مبارزه و مقابله کرد.

برنامه ها ی عمومی و ملی دهه فجر انقلاب اسلامی

مسئول کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به تجدید میثاق دانش آموزان و فرهنگیان با آرمانهای امام راحل(ره) در 18 بهمن ماه گفت: اجرای گروه سرود 1357 نفره دانش آموزی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تهران از برنامه هایی است که توسط تشکل های دانش آموزی اجرایی می شود. همچنین در مراکز همه استانها نیز برنامه مشابهی برگزار می شود.

وی در ادامه این نشست خبری به برگزاری مراسم میهمانی لاله ها در روز 14 بهمن ، با حضور و مشارکت تشکل های دانش آموزی اشاره کرد و افزود: همزمان با ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در یوم الله 12 بهمن، زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نواخته خواهد شد. 

فیض اضافه کرد: همزمان با این برنامه در نشست های توجیهی و پرسش و پاسخ و بحث آزاد، فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و پیامدهای مثبت و اهداف والای آن، برای دانش آموزان تشریح می شود و به کلیه مدارس توصیه شده است که دانش آموزان در این برنامه ها بتوانند پرسش ها و نقدهای خود را به طور آزادانه مطرح کرده و پاسخ مناسب و قابع کننده ای دریافت نمایند.

وی از حضور  یکپارچه 2 هزار و 200 نفره ورزشکاران در راهپیمایی22 بهمن تهران خبر داد و گفت: این ورزشکاران نوجوان با لباس های متحدالشکل در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران حضور خواهند یافت. 

وی افزود: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ متناسب با سن دانش آموزان در سطح مدارس برگزاری اردوها و بازدید از نقاطی که اعتماد به نفس و غرور ملی را تقویت می کند از برنامه های دهه فجر در مدارس و در میان دانش آموزان است.

مسئول کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی،در ادامه خاطرنشان کرد: هدف ما در این کمیته حضور فعال و مشارکت حداکثری و پرنشاط دانش آموزان و اولیاء آنان در برگزاری برنامه های دهه فجر است و سعی شده تا مراسم توسط خود دانش آموزان اجرا شده و از دولتی شدن پرهیز گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار