به همت موسسه خیریه علوی سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار،بهمئی توزیع می شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان توزیع سبد غذایی حمایتی بین مادران در بهمئی گفت: سبد غذایی اهدا شده از سوی موسسه خیرین علوی تهران شامل برنج، ماکارونی، لوبیا چیتی، نخود، عدس، تن ماهی، سویا، پنیر، مرغ، خرما، روغن مایع، حلوا ، عسل و لپه است که در بین 151 زن باردار و شیرده واجد الشرایط شناسایی شده توزیع می شود.

پورمقدم با بیان اینکه سبد غذایی شامل 14 نوع مواد خوراکی مورد نیاز مادران باردار است افزود: این مواد غذایی با هدف پیشگیری از تولد نوزاد نارس، بین مادران باردار واجد شرایط توزیع می شود.

وی ادامه داد: توزیع این سبد حمایتی به منظور پیشگیری از اختلال وزن مادر در دوران بارداری و افزایش کیفیت شیر مادر در دوران شیردهی به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودک، در شش ماهه اول زندگی ضرورت دارد.

کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت:60 درصد نیاز مادر باردار به پروتئین و 50 درصد نیاز مادران به کربوهیدرات از طریق دریافت این سبد غذایی برطرف می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری موسسه خیرین علوی تهران و از طریق بررسی پرونده های بهداشتی مادران باردار با همکاری واحد بهداشت خانواده و به منظور بهبود تغذیه کودکان و مادران این شهرستان اجرا می شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.