استاندار اردبیل از اقدامات مناسب اعمال شده در جهت کنترل و پیشگیری از ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس انجام گرفته است و جای نگرانی نیست افزود: باید تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای کنترل، پیشگیری و مصونیت سازی استان اردبیل از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معمول شود و فرمانداران و مدیران کلیه دستگاه‌ها همکاری جدی داشته باشند.

وی گفت: اقدامات مناسب و موثری برای کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس در استان انجام شده است و تنها دو مورد در استان مشاهده شده بود که اقدامات لازم از قبیل معدوم‌سازی، ضدعفونی و پایش‌های کانون آلوده انجام گرفته و جای نگرانی نیست

استاندار اردبیل بر اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و به خصوص صاحبان صنایع مرغداری استان در خصوص حفظ آمادگی و اقدامات کنترل و پیشگیرانه تاکید و از همکاری خوب مردم در اطلاع‌رسانی موارد مشکوک قدردانی کرد.

خدابخش با بیان اینکه صنعت مرغداری محور مهم اقتصادی استان اردبیل است خواستار کنترل دقیق محموله های طیور در ورودی‌های استان اردبیل و خروجی‌های استان‌های همجوار شد و یادآور شد: اعتبارات لازم برای ایجاد قرنطینه طیور تامین می‌شود.

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز بیان کرد: گزارشات مردمی به سرعت بررسی و موارد مشکوک مورد آزمایش قرار می‌گیرد و با ایجاد اکیپ‌های واکنش سریع اقدامات مناسب برای پیشگیری و کنترل سریع این ویروس در استان اعمال شده است.

صادق صالحی با بیان اینکه ویروس فوق حاد پرندگان نه واکسن دارد و نه سد فیزیکی می‌تواند مانع از شیوع آن شود، بیان کرد: تنها با اقدامات کنترل و پیشگیرانه می‌توان ویروس فوق حاد پرندگان را کنترل و مهار کرد.

وی گفت:از عموم همشهریان درخواست می کنم تا درصورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مرگ پرندگان در استان آن را سریعا اطلاع دهند.

صالحی از حمایت‌های قضائی و انتظامی در کنترل ویروس آنفلوانزای پرندگان در استان قدردانی کرد و گفت: به دلیل حساسیت و انتقال سریع ویروس فوق حاد پرندگان نسبت به معدوم‌سازی طیور در یک کیلومتری کانون آلوده اقدام می‌شود و خسارت طیور معدوم شده نیز به صاحبان آن پرداخت می‌شود.

وی افزود: پلمب مغازه‌های فروش طیور و پرندگان و جمع‌آوری مراکز عرضه مرغ زنده در استان در راستای کنترل این ویروس است.

مددی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف با پوشش خبری و برنامه‌های تولیدی در این زمینه انجام شده و این مرکز آمادگی لازم برای تولید برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی‌های لازم در جهت تنویر افکار عمومی را دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.