اصفهان؛

30 درصد كودكان با اختلالات اضطراب مواجهند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:در سال گذشته 30 درصد كودكاني كه مورد غربالگري قرار گرفتند دچار اين اختلال اضطراب بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان درباره سومین کارگاه از برنامه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله  گفت: در این کارگاه آموزشی، مشاوران با راهکارهای مداخله در اختلالات ناشی از دلبستگی کودکان آشنا می‌شوند.
وی در ادامه افزود: طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان سنین 5 تا 6 سال در مهدهای کودک منتخب در حال اجراست و کودکانی که ملاک‌های تشخیصی اضطراب را دارند برای پیگیری‌های درمانی به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.
به گفته ناجي اين كارگاه قرار بود در تهران برگزار شود كه اصفهان ميزبان برگزاري آن شد و از سراسر كشور كارشناسان در اين كارگاه شركت كردندكه استاد آن از دانشگاه شهيد بهشتي تهران دعوت شده بود.
معاون پيشگيري بهزيستي استان در توضيح موضوع دلبستگي گفت: دلبستگي در سال‌هاي اول و دوم زندگي كودك در اثر تعامل با مادر بوجود مي‌آيد. در اين سالها كودك به مادربه دلیل ارضاي نيازهاي عاطفي و تغذيه‌اي خود اعتماد دارد و بر حمايت او حساب مي‌كند اما برای گروهی از كودكان دلبستگي ناايمن ايجاد مي‌شود چرا كه آنها مي‌آموزند بر دنياي پيرامون خود چندان حساب باز نكنند و اين يك اختلال ناشي از بي‌اعتمادي است كه نمي‌توانند روي حضور دائم مادر حساب باز كنند. تاثیر اين اختلال كودك در دوران مهدكودك و دبستان مشهود مي‌شود. اين دسته كودكان از مهدکودک يا مدرسه رفتن واهمه دارند و از محيط‌ هاي ناآشنا اجتناب مي‌كنند.
ناجي در پايان گفت: در سال گذشته 30 درصد كودكاني كه مورد غربالگري قرار گرفتند دچار اين اختلال بودند. ناجی در پایان هدف از اجرای این برنامه را تشخیص به هنگام و درمان موثر اختلالات اضطرابی و پیشگیری از افزایش مشکلات ناشی از آن دانست.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.