اولین همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب با تاکید بر نقش جوانان ، در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نمایندگان هفت کشور تونس ، الجزایر ، عمان ، کویت ، عراق ، سوریه و لبنان به منظور نزدیکی 2 گروه ایرانی و عربی در این همایش شرکت کردند.

همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب

در این همایش اعلام شد : بحران های منطقه خاورمیانه منجر به عمیق شدن فاصله میان جوانان عرب و ایران شده است و جوانان می توانند بستر ساز گفتگو وتقویت بین این دو شود.

در این همایش سخنرانان مقالاتشان را درباره اهمیت گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب ، نقش جوانان در برنامه های سیاسی ، فرهنگی اجتماعی و راههای بهبود روابط ایران و جهان عرب ارائه کردند.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی و مسول برگزاری این همایش گفت : جوانان ایران و عرب علی رغم اشتراکات تاریخی ، سرزمینی و فرهنگی قابل توجه ، درک مناسبی از یکدیگر ندارند و این موضوع واگرایی بزرگی را به خصوص در دهه های اخیر ایجاد کرده است .

روح الله بیات افزود : ایجاد اتحادیه های علمی ، فرهنگی ، و فناوری بین جوانان ایران و عرب در دانشگاه های دو سمت یک اقدام اساسی و نهادی برای رسیدن به درک و منافع مشترک و ایجاد پیوندهای عمیق در محیط های بین المللی تلقی می شود .

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) اضافه کرد : ایجاد واحد های کارآفرینی و فعال نمودن واحدهای رشد مشترک بین دو گروه ایرانی و عرب شتاب بیشتری به پیوندها می دهد .
رییس مرکز بین المللی گفتگوی ادیان هم در این همایش گفت : اساس بقای بشریت گفتگو است و به عنوان وسیله ای برای رساندن پیام الهی به بشریت است .

حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری با بیان اینکه گفتگو را باید از قرآن بیاموزیم افزود : به دلیل داشتن هدف ، مسیر ، قرآن و دین واحد دنبال گفتگو با جهان عرب هستیم .

منی (مونا ) بعزاوی بانوی شاعر بین المللی هم در این همایش با اشاره به اولین تجربه حضور در ایران به 5 کتاب منتشر شده خود اشاره کرد و افزود : یکی از کتابهایش درباره نظر امام خمینی (ره ) درباره فلسطین است.

در پایان این همایش ، بیانیه ایی با موضوع جوانان ایران و جهان عرب و جایگاه انها در گفتگوهای فرهنگی امضا شد .

اختتامیه این همایش چهارم بهمن ماه در پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد مقدس برگزارمی شود و دو نفر از نمایندگان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) برای قرائت بیانیه بخش جوانان در اختتامیه این همایش شرکت می کنند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.