مديرکل استاندارد استان اردبيل گفت: آسانسورها بايد مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار گيرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، هاشم علايی در کميتهفنی اين اداره کل با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی تصريح کرد: آسانسورها بايد مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار گيرند و کارفرمايان پروژه های عمرانی و ساخت و سازهاموظف اند فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.

وی بر لزوم استاندارسازی آسانسورها با رويکرد بازرسی ادواری تاکيد کرد و گفت: پس از نصب آسانسورها توسط شرکت های نصاب مجاز دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، آسانسورهای نصب شده توسط همين شرکت ها در سامانه "مديريت بازرسی آسانسور، جهت بازرسی به يکی از شرکت ها ارجاع داده می شود.

مديرکل استاندارد استان اردبيل يادآورشد: در صورت رويت مغايرت در آسانسور مورد بازرسی با استاندارد مربوطه، موارد جهت رفع نقص به نصاب و کارفرما به صورت کتبی اعلام می شود و بازرسی مجدد پس از رفع نواقص صورت می پذيرد و گواهی بازرسی آسانسور توسط شرکت بازرسی صادر می شود .

علايی با اشاره به نظارت دقيق کارشناسان استاندارد در تمامی اين مراحل خاطر نشان کرد: اعتبار گواهی نامه های بازرسی آسانسور يک سال می باشد و بهره برداران آسانسور بايستی جهت سرويس و نگهداری آسانسورهای خود با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور قرارداد منعقد کرده و در زمان اتماماعتبار گواهی نامه ها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسور های خود اقدام و گواهی بازرسی از سوی شرکت های بازرسی دريافت کنند.

وی ضمن تاکيد به اهميت موضوع استاندارد آسانسورها بيان داشت: اين موضوع با سلامت و ايمنی جامعه در ارتباط است و کم کاری در اين زمينه می تواند پيامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

مديرکل استاندارد استان اردبيل به تعداد قابل توجه آسانسورهای نصب شده در دستگاه های اجرايی اشاره و گفت: به دليل استفاده روزمره مردم از اين آسانسورها انتظار می رود دستگاه های اجرايی نسبت به استانداردسازی و بازرسی ادواری آسانسورهای خود هرچه سريعتر اقدام و بدون دريافت گواهی بازرسی از شرکت های بازرسی تاييد صلاحيت سازمان ملی استاندارد ايران به هيچ عنوان استفاده نگردد.

علايی افزود: صدور پايان کار در شهرداری ها منوط به گواهی بازرسی آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان می باشد.

وی تصريح کرد: در صورت عدم انجام سرويس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه و عدم دريافت گواهی بازرسی، مسئوليت مستقيم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکين، بهره برداران و مديران ساختمان های دارای آسانسور می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار