امام‌جمعه اصفهان گفت: رفتار، گفتار، کردار و عمل معلمان جدای از هر رشته‌ای که تدریس می‌کنند می‌تواند بر سرنوشت انسان اثر گذارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از دفتر امام اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دوره توانمندسازی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان که در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد از تعلیم و تربیت به عنوان یک کار عظیم نام برد و  گفت: کار طلبگی بر اصولی چون فراگیری آموزه‌های دینی و انتقال آن مفاهیم به دیگران استوار است.

وی ادامه داد: یک طلبه زمانی که با فراگرفتن اصول و مبانی دینی از تحصیل دست بر می‌دارد تا تعلیم و تربیت انسان‌ها را به واسطه آنچه فراگرفته است برعهده بگیرد، یعنی مسؤولیت مهم و خطیرتری را انتخاب نموده است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه در بدترین محیط‌های اجتماعی نیز امکان تعلیم و تربیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: همان طور که یک باغبان اگر بتواند در بدترین شرایط آب و هوایی گلی را برویاند معجزه‌ای اتفاق افتاده است، در بدترین محیط‌های اجتماعی نیز اگر مزین به اخلاق اسلامی باشیم، می‌توان انسان‌های نیک پرورش داد.

وی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را معجزه رسالت عنوان و خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله وسلم) در بدترین شرایط که کفر، بت پرستی و فساد حاکمیت داشت به رسالت مبعوث شدند و پرورش انسان‌های بزرگی همچون حضرت علی (علیه‌السلام) از معجزه رسالت ایشان است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد طلاب و روحانیون را الگوهای دینی دانش آموزان عنوان و با تأکید بر لزوم رعایت دستورات دینی توسط آنان ادامه داد: دانش آموزان از معلمان خود الگو می‌گیرند که اگر این معلم در لباس روحانیت ظاهر شود الگوی دینی آنان به شمار می‌آید لذا معلمان ملبس به لباس روحانیت باید خود عمل کننده به دستورات دین باشند.

وی با بیان اینکه هدایت و پرورش انسان تنها به عهده معلمان دروس دین و زندگی نیست تصریح کرد: رفتار، گفتار، کردار و عمل معلمان جدای از هر رشته‌ای که تدریس می‌کنند می‌تواند بر سرنوشت انسان اثر گذارد و منجر به هدایت آنان شود بنابراین مسئولیت هدایت تنها بر عهده معلمان دروس دینی نیست.

عضو خبرگان رهبری خطر انحراف سیاسی دانش آموزان را به مثابه از دست دادن انقلاب دانست و گفت: اگر نتوانیم دانش آموزان و دانشجویان را در کنار هدایت معنوی از نظر سیاسی آگاه و هدایت کنیم، خطر انحراف سیاسی آنان به مثابه از دست دادن انقلاب است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.