بیش از 2 هزار اصله نهال در پارک ملی دزبه مناسبت هفته هوای پاک کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سادات ابراهیمی ،مشاور عالی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از این حرکت جوامع روستایی حاشیه جنگل پارک ملی دز گفت:بهره برداری از مواهب طبیعی به معنی عدم استفاده از آن نیست،بلکه این است که هم بتوانیم احتیاجات خود را برطرف نماییم و هم به فکر احیای طبیعت باشیم.

وی با اشاره به نام گذاری مناسبت های زیست محیطی و خصوصاً روز ملی هوای پاک گفت:نام گذاری از زمان های بسیار قدیم در ایران متداول بود و نیاکان ما روزهای جشن را با کاشت درخت گرامی می داشتند و در آیات و روایات اسلامی هم ما به کاشت درخت سفارش شده ایم.

 مشاور عالی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش جنگل و درخت در حفظ خاک و جلوگیری از ایجاد سیل و ذخیره سازی آب در لایه های زمین و تولید اکسیژن بیان نمود.

احمدرضا لاهیجان زاده ،مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن ابراز خرسندی این اقدام به اهمیت کاشت درخت در خوزستان اشاره نمود و گفت:از اینکه مردم ساکن روستاهای جنگلی خود اقدام به کاشت درخت نموده اند و خودجوش برای احیای جنگل اقدام نموده اند ابراز خردسندی نمود و ابراز امیدواری کرد با این حرکت های خودجوش شاهد احیای جنگل و مناطق حفاظت شده باشیم.

در مراسمی که به مناسبت گرامی داشت هفته هوای پاک با حضور حجت الاسلام سادات ابراهیمی مشاور عالی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان،جمعی ازمسئولین، فعالان و جوامع محلی و ساکنان روستاهای اطراف حضور داشتند.

در این مراسم فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول هم گزارشی از وضعیت مناطق حفاظت شده شهرستان دزفول ارائه نمود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.