رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: هوای مناطق مختلف استان ابری است و شاهد بارش خفیف و پراکنده برف و باران خواهیم بود.

پیش بینی بارش برف و باران در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مجتبی میهن پرست بیان کرد: بارش باران همراه با رگبار پراکنده و بارش خفیف برف در ارتفاعات از پیامدهای این سیستم بارشی است که البته از قدرت ریزشی چندان قوی برخودار نیست و تا روز دوشنبه نیز به تدریج از آسمان استان خارج می شود.

میهن پرست اظهارکرد: هوای استان از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری و بعد از خروج این سامانه بارشی پایدار خواهد بود و دما نیز از روز دوشنبه نسبت به اوایل هفته افزایش می یابد.

استان ایلام از ابتدای سال زراعی جاری تا نیمه نخست دی ماه از لحاظ نزولات جوی و بارش باران و برف با 127 میلی متر بارش نسبت به میانگین بلندمدت شاهد کاهش 28 درصدی نزولات بوده است.

استان ایلام در سال زراعی جاری تاکنون با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به میانگین بارش های بلند مدت 46 و در مقایسه با سال گذشته 75 درصد (معادل سه چهارم) کاهش بارندگی نزولات جوی داشته است.

البته براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ، برای ماه های بهمن، اسفند و فروردین در استان احتمال بارش های مطلوب نزدیک به نرمال وجود دارد که در صورت وقوع این بارش ها، باز هم 10 درصد نسبت به میانگین بلند مدت در استان کاهش بارندگی خواهیم داشت.
 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.